نگهداری از گیاهان در خانه یا باغچه، نیازمند دقت و توجه زیاد است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در این زمینه مهارت چندانی ندارید، شاید هلوپلنت (Helloplant) بتواند کار را برایتان ساده‌تر کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۱۷

هلوپلنت یک حسگر ویژه نگهداری از گیاهان است که رطوبت خاک را ارزیابی کرده و در صورت نیاز گیاه به آب، این مساله را از طریق یک اعلان در گوشی هوشمند به شما اطلاع می‌دهد. استفاده از هلوپلنت بسیار ساده است. کافی است آن را در کنار گیاه مورد نظر در خاک فرو کنید و سپس نام آن گیاه را از طریق اپلیکیشن ویژه انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب اگر گیاه به آب نیاز داشت، این مساله به محض ورود به خانه از طریق یک پیغام بامزه به اطلاع‌تان می‌رسد. این گجت برای ارسال پیام نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. هلوپلنت همچنین می‌تواند میزان نور محیط را اندازه‌گیری کرده و نیاز گیاه به نور بیشتر را نیز به شما اعلام کند.

ترکیبی از زیبایی و کاربری

بازار ساعت‌های هوشمند حسابی داغ است و شرکت‌های زیادی، محصولات متنوعی در این بازار ارائه می‌کنند. ساعت تیک واچ اس اند ای (Ticwatch S&E) یکی از اینهاست. این ساعت هوشمند ترکیبی زیبا و جذاب و در عین حال کاربردی برای مصارف ورزشی و روزمره دارد. تیک واچ اس اند ای از اندروید ویر بهره برده و امکان اتصال آن به گوشی‌های اندرویدی و نیز آیفون وجود دارد. این گجت قابلیت‌های مرسوم ورزشی نظیر شمارش گام و ضربان قلب را داشته و علاوه بر آن، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های دیگری نظیر استراوا (Starva) و رانکیپر (Runkeeper) نیز برای ارزیابی هرچه دقیق‌تر فعالیت‌های ورزشی وجود دارد. امکان استفاده از نقشه، دریافت اعلانات شبکه‌های اجتماعی، دریافت تماس و پیامک، تبدیل پیام صوتی به متن و نیز پخش موسیقی از دیگر کاربردهای این گجت است.

کلاه چند کاره

بسیاری از ما برای گوش دادن به موسیقی یا فایل‌های صوتی مختلف یا حتی مکالمه تلفنی از ایرفون یا هدست سیم‌دار یا بی‌سیم استفاده می‌کنیم. یکی از مشکلاتی که به دلیل این تجهیزات روی می‌دهد، مسدود شدن گوش و در نتیجه امکان بروز سوانح ناخوشایند است. در این میان، چند سالی است که فناوری رسانایی از طریق استخوان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این شیوه به جای این‌که صدا از بلندگو پخش شود، از طریق لرزش‌های خفیف استخوان جمجمه به گوش داخلی می‌رسد که هیچ ضرری برای سلامت گوش ندارد. کلاه زیروآی (ZEROi) بر اساس همین فناوری عمل می‌کند. با استفاده از زیروآی می‌توانید محتوای صوتی گوشی را بدون هدست یا ایرفون بشنوید. این کلاه کاملا ضدآب بوده و امکان استفاده از آن در موقعیت‌های مختلف وجود دارد.

دفتر نقاشی جادویی

شاید کمتر کودکی در دنیا باشد که از نقاشی لذت نبرد، اما چقدر خوب می‌شد اگر بچه‌ها می‌توانستند نقاشی‌های خود را جایی ذخیره کنند یا برای دیگران بفرستند. راکت‌بوک (Rocketbook)، یک دفتر نقاشی ویژه است که امکان این کار را فراهم می‌کند. جنس صفحات این دفتر از ماده‌ای خاص است که ضمن مقاومت در برابر آب، به راحتی می‌توان آن را پاک کرد. پس از کشیدن نقاشی، کافی است اپلیکیشن ویژه راکت بوک را در گوشی باز کرده و از نقاشی عکس بگیریم. این اپلیکیشن به‌صورت خودکار، کیفیت این تصویر را بهبود می‌بخشد و به سرورهای ابری تعیین‌شده کاربر ارسال می‌کند. در زیر هر صفحه، هفت دایره با تصاویر مختلف وجود دارد. کاربر می‌تواند هر دایره را به یک سرور ابری یا شبکه اجتماعی اختصاص دهد. با پر کردن هر دایره توسط مداد رنگی یا ماژیک، نقاشی مربوط به آن سرور یا شبکه اجتماعی ارسال خواهد شد.

دزدگیر دوچرخه

یک استارتاپ انگلیسی، گجتی به نام استینگری (Stingray) ساخته که راه‌حلی جالب برای جلوگیری از دزدی دوچرخه ارائه می‌کند. معمولا برای جلوگیری از سرقت دوچرخه از قفل و زنجیر استفاده می‌شود، اما برخی اوقات این شیوه هم کارایی ندارد. استینگری در این میان از رویکردی نوآورانه استفاده کرده است. این گجت در ظاهر یک چراغ قوه است که جلوی دوچرخه قرار می‌گیرد و نور مورد نیاز دوچرخه‌سوار را در شب فراهم می‌کند، اما این دستگاه در واقع دارای دو بخش است که بخش دوم آن به‌صورت یک آژیر قوی دزدگیر عمل می‌کند. برای فعالسازی این آژیر کافی است کاربر چراغ قوه روی آن را بیرون بیاورد تا دزدگیر حساس به حرکت فعال شود. همچنین هر چراغ قوه و آژیر دارای یک شماره سریال خاص هستند و نمی‌توان از چراغ قوه یک دستگاه دیگر برای فعال و غیرفعالسازی آژیر دیگری استفاده کرد. این دزدگیر از طریق USB شارژ می‌شود.

لباس گرم برای روز سرد

رایج‌ترین راه‌حل برای روزهای سرد، پوشیدن چند لباس گرم روی هم است، اما این کار برای ورزشکارانی که باید لباس سبکی به تن داشته باشند، گزینه خوشایندی نیست. اینجاست که یک نوآوری به نام پولارسیل (PolarSeal) می‌تواند راه‌حلی جذاب باشد. پولارسیل در واقع لباسی است که با فشار یک دکمه می‌تواند بخش‌های مختلف بدن‌تان را گرم کند. پولارسیل از قابلیت گرم کردن دو بخش بدن یعنی پایین و بالای کمر برخوردار است. کاربر می‌تواند با فشار یک دکمه، یکی از این دو بخش یا هر دوی آنها را انتخاب کند. این لباس جدید با هر بار شارژ تا هشت ساعت بدن کاربر را گرم نگه می‌دارد. پولارسیل ضد آب بوده و از ماده‌ای سبک و انعطاف‌پذیر ساخته شده است. به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای برخی ورزش‌ها نظیر دوچرخه‌سواری، اسکی و کوهنوردی در مناطق سرد خواهد بود. پولارسیل 140 دلار قیمت دارد.

چراغ خواب هوشمند

گجتی به نام زینگ (Zing) که قرار است بزودی به بازار عرضه شود، می‌تواند به‌عنوان ابزاری ساده و کم‌هزینه، ولی در عین حال کاربردی برای هوشمندسازی هرچه بیشتر خانه‌ها کاربرد داشته باشد. زینگ به‌صورت مستقیم به پریز برق متصل می‌شود و کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن ویژه‌ای، رنگ نور لامپ آن را تعیین کند. گفتنی است این لامپ چهار میلیارد رنگ مختلف را پوشش می‌دهد. اما زینگ فقط یک چراغ خواب نیست. این گجت از حسگر حرکتی فروسرخ، حسگر دما و حسگر نور برخوردار است و برای نمونه می‌تواند هر حرکتی را در خانه شناسایی کند. همچنین در صورت انجام تنظیمات مرتبط، زینگ را می‌توان با گوشی هوشمند هماهنگ کرد تا در صورت دریافت تماس تلفنی و بی‌صدا بودن گوشی، نور آن تغییر کرده و این تماس دریافتی را به کاربر اعلام کند.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها