گلایه عارف از روحانی

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اکنون جلساتی برای بررسی کابینه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در مورد تک تک وزرا مثل دولت قبل که فراکسیون امید با بررسی تک تک وزرا گزارشی محرمانه به روحانی فرستاد که ایشان یا تصادفا و یا عمدا به برخی از این بررسی‌ها اعتنای کمی داشت.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۰۹
گلایه عارف از روحانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صبح امروز در کنگره سازمان عدالت اسلامی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به لزوم جوانگرایی در سیستم مدیریتی کشور، اظهار داشت: اول انقلاب همه مسئولین ارشد نظام جوان بودند و این مسئولین همزمان با تغییر نسل‌ها مسن شدند.

عارف با تاکید بر اینکه اتفاقات سال 88 باید در محافل نخبگانی و کارشناسی بررسی شود، اظهار داشت:‌ پیروزی ما در سال 92 را یک اتفاق یا بی‌تدبیری جریان رقیب می‌دانستند و بنابر این بود که سال 94 بگویند اصلاحات مرده است ولی نتیجه‌ای سراسر از توقع در کشور حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه دلیل این موفقیت این بود که یکصدا وارد عرصه شدیم و اصلاحات ظرفیت خود را نشان داد، تصریح کرد: در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری ما اجماعی بود و 94 نتیجه این اجماع و انسجام بود و بلافاصله بعد از 94 در فضای رسانه‌ای کشور این مطرح شد که ما به خاطر ناکارآمدی دولت وارد ائتلاف شدیم.

عارف با بیان اینکه گام بعدی ما انتخابات سال 98 مجلس شورای اسلامی است،‌ خاطرنشان کرد: اگر زمانی حرف از حذف اصلاحات می‌شنیدیم امروز بحث جایگزینی گفتمان را شاهدیم و آن حرف از درون است و به همین دلیل است که شاهد حمله به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یک گفتمان جعلی نمی‌تواند اصلاحات را نمایندگی کند، خاطرنشان کرد: امروز حفظ هویت یک اصل در پیروزی است و باورمان این است که باید در چارچوب حفظ هویت ائتلاف کنیم و باید به سرمایه گفتمان اصلاحات توجه و از آن حفاظت کنیم.

عارف در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کابینه دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: در 2 گام قبل تمام توان‌مان را برای پیروزی روحانی گذاشتیم و در این دوره از انتخابات در شورای عالی اصلاحات علیرغم همه نقدهایی که به عملکرد دولت اول آقای روحانی داشتیم در جلسه 2-3 ساعته با حضور سخنگوی ایشان به اتفاق آرا حمایت‌مان را از آقای روحانی اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه اکنون جلساتی برای بررسی کابینه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در مورد تک تک وزرا مثل دولت قبل که فراکسیون امید با بررسی تک تک وزرا گزارشی محرمانه به روحانی فرستاد که ایشان یا تصادفا و یا عمدا به برخی از این بررسی‌ها اعتنای کمی داشت.

وی با بیان اینکه جلسات کارشناسی را از 7 صبح فردا تا سه‌شنبه شب برای وزرا گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: چهارشنبه شب نیز احتمالا در مورد همراهی و همدلی با دولت و احساس یکی بودن با آن اعلام موضع خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه انتظارمان از دولت جوانگرایی بود و هست، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم با استفاده حداقلی از ظرفیت جوانان به مطالبات مردم پاسخ دهیم. اگر به سهم 30 درصدی جوانان در کابینه بی‌توجهی کردیم و درنسل اول قفل شدیم، این کار باعث شده که کارنامه اصلاحاتی‌های دهه اول سفید باشد و چیزی برای ارائه نداشته باشند.

عارف با بیان اینکه انتظار ما این است که در سطوح بعدی مدیریتی الگویی که در کابینه است به معاونین سرایت نکند، تصریح کرد: روحانی به وزرایش دستور داد که از سطوح مختلف از ظرفیت جوانان استفاده کنند چون کاهش سنی مدیران ارشد برای ما یک اصل است.

وی با بیان اینکه از 6 جوان حاضر در شورای شهر تهران باید یک صدا شنیده شود، تصریح کرد: ما مخالف تبعیض هستیم ولی این تبعیض را در این مقطع قائل هستیم و امیدواریم کار به جایی برسد که این سهمیه‌بندی‌ها را کنار بگذاریم و بر اساس شایستگی‌ها انتخاب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها