حاشیه‌هایی که برای والیبال در یک روز اتفاق افتاد

بهت و اخراج

دو اتفاق عجیب برای والیبال ایران سبب شد تا این ورزش خبرساز شود. روز یکشنبه در شرایطی که همگان منتظر صعود تیم والیبال امید ایران به مرحله نیمه نهایی والیبال مردان آسیا بودند، این تیم از دیوار کوتاه اندونزی عبور نکرد و با شکست سه بر دو آن هم در حالی که دو بر صفر از میزبان پیش بود، نیمه نهایی رقابت‌های والیبال مردان آسیا را از دست داد و جامعه والیبال را در بهت فرو برد. این شکست به قدری برای اهالی والیبال سنگین تمام شد که کارشناسان می‌گویند، ای‌کاش تیم امید در همان مراحل قبلی و با شکست برابر تیم‌هایی مثل استرالیا حذف می‌شد نه به عنوان تیم نخست گروه که بازی با تیم چهارم گروه مخالف را باخت و به جمع چهار تیم برتر نرسید.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷۸

اتفاق حاشیه‌ای بعدی در تهران و درگیری دو تن از ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی والیبال بود. عصر یکشنبه در جریان تمرین عادل غلامی و محمد موسوی دو تن از بازیکنان باتجربه تیم ملی با هم درگیر شدند که این ماجرا اخراج عادل غلامی را در پی داشت.

شفیعی، مسافر ترکیه شد

غلامی و موسوی با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند که ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی به هر دو بازیکن تذکر داد، اما عادل غلامی پیراهن خود را در آورد و محل تمرین تیم ملی را ترک کرد.

امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی بعد از نشست کادر فنی برای رسیدگی به این موضوع می‌گوید: صبح دوشنبه، کادر فنی تشکیل جلسه داد تا این موضوع را دوباره بررسی و تصمیم شتاب‌زده‎ای گرفته نشود. در این نشست کولاکوویچ تاکید کرد، این بی‌نظمی قابل بخشش نیست و برای تداوم نظم و انضباط در تیم ملی والیبال باید با غلامی برخورد جدی شود.

خوش‌خبر با بیان این‌که نبود این بازیکن شرایط تیم ملی را سخت می‌کند، ادامه می‌دهد: تیم ملی باید در روزهای سخت آینده نتایج خوبی بگیرد. به هر حال، تصمیم به کنار گذاشتن عادل غلامی از تیم ملی والیبال گرفته شده و فدراسیون و کادر فنی تیم ملی نیز برای ایجاد نظم تیمی از این تصمیم سرمربی تیم ملی حمایت می‌کنند. در صورت انجام هماهنگی‌ لازم، علی شفیعی جایگزین عادل غلامی می‌شود تا تیم ملی را در سفر ترکیه همراهی کند.

غلامی خودش رفت

ایگور کولاکوویچ که به نظم معروف است و حتی کار با تیم ملی والیبال را با منشور اخلاقی و انضباطی خودش آغاز کرده است، درباره غائله تمرین یکشنبه می‌گوید: چنین اتفاقاتی همیشه در ورزش پیش می‌آید و اصلا دلیل این دعواها مهم نیست، اما عکس‌العملی که از عادل غلامی سر زد، شایسته تیم ملی نبود. این رفتار در اندازه یک بازیکن در رده ملی نیست. از رفتار وی این گونه تعبیر می‌شود که وی قصد بازی کردن در تیم ملی را ندارد. در واقع، غلامی خودش تیم ملی را ترک کرد. اینجا تیم ملی والیبال ایران است.

کولاکوویچ درباره صبوری خودش در این ماجرا برای بازگرداندن تمرین به شرایط عادی می‌گوید: در دوران مربیگری‌ام همیشه سعی بر درک رفتار بازیکنان دارم اما این رفتار غلامی اشتباه بزرگی بود . او حتی به تذکرات من توجه نداشت و سعی نکرد این موضوع را حتی با من درمیان بگذارد.

تجربه‌ای برای سیچلو ‌درسی برای ایران

خوان سیچلو، مربی آرژانتینی تیم والیبال امید ایران در نوک حملات منتقدان قرار دارد. او نتوانست برتری ایران در دو ست را در ادامه بازی با اندونزی ادامه بدهد. از این‌رو مقصر اصلی شکست امیدها قلمداد می‌شود. سیچلو با اشاره به این‌که ایران در دو ست اول خیلی خوب بازی کرد، می‌گوید: در تمام ست‌ها با توپ‌هایی که به اوت زدیم بازی را تمام کردیم. این شکست همان تجربه‌ای بود که به آن رسیدیم.

روز اول گفته بودم که برای قهرمانی اینجا نیستیم. این واقعیت است. اگر مسابقاتی در سطح زیر 23 سال برگزار شود، من مسئولیت آن را گردن می‌گیرم. ما از ابتدا هم گفتیم که برای کسب تجربه و با رویکرد و هدف یادگیری به این مسابقات آمده بودیم.

سیچلو با تاکید بر حضور بازیکنان زیر 23 سال ایران در جمع تیم‌های بزرگسال آسیا ادامه می‌دهد: تیم من شش ماه هر روز صبح و بعدازظهر تمرین کرده است اما آماده رفتن به فینال این مسابقات نبود. اگر کسی قرار است انتقادی بکند، این نقدها به من وارد است. لطفا کسی به بازیکنان کاری نداشته باشد.

دیروز تیم والیبال امید ایران با نتیجه 3 بر 2 استرالیا را شکست داد و امروز برای کسب عنوان پنجمی مردان آسیا به دیدار چین می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها