کانادا: عربستان حقوق بشر را نقض می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا با ابراز نگرانی درباره استفاده عربستان از تجهیزات نظامی ساخت کانادا در سرکوب غیرنظامیان در منطقه العوامیه، درباره روند صدور هرگونه سلاح و تجهیزات به ریاض هشدار داد و گفت: ریاض نقض حقوق بشر را متوقف کند.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۹۸
کانادا: عربستان حقوق بشر را نقض می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، جان بابکوک با اعلام این خبر، افزود: در مورد استفاده عربستان از سلاح های کانادایی در سرکوب شهروندان العوامیه عمیقا نگرانیم.

دولت جاستین ترودو در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) مجوز فروش تجهیزات نظامی به عربستان را صادر کرد؛ تصمیمی که مورد انتقاد شدید گروه ها و فعالان حقوق بشر قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر برایمان محرز شود که تسلیحات کانادایی در موارد نقض جدی حقوق بشر از سوی عربستان مورد استفاده قرار گرفته است، اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد.

روزنامه گلوب اند میل دیگر رسانه کانادایی نیز نوشت: نیروهای امنیتی عربستان در اواخر ماه ژوئن (تیرماه) برای یورش به خانه یکی از شهروندان این کشور در استان الشرقیه از تجهیزات ساخت کانادا استفاده کردند. این یورش یک کشته بر جای گذاشت.

این در حالی است که یکی از اصول بنیادین سیاست کنترل صادرات کانادا٬ اطمینان از استفاده نشدن کالاهای ساخته و صادر شده این کشور در سرکوب مردم و نقض حقوق بشر است.

بر اساس این سیاست، چنانچه کالایی در این راستا استفاده شود یا احتمال استفاده از آن در موارد نقض حقوق بشر وجود داشته باشد، باید فورا از انتقال کالا جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها