36 سال پیش در چنین روزی، محمدعلی رجایی با کسب 90درصد آرای مردم موفق شد دومین رئیس‌جمهور ایران لقب گیرد. رئیس‌جمهوری که پس از عزل بنی‌صدر در شرایط ملتهبی که تروریست‌ها برای ایران ایجاد کرده بودند، آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۳۳

هرچند به سبب سلسله حوادث تروریستی در سال 1360 که ناشی از تحریک خارجی، حرکت‌های منافقانه داخلی و نیز تحرکات نظامی صدام علیه ایران در مرزهای غربی کشور بود، عمر دولت رجایی کوتاه بود و او 9 هفته پس از پیروزی در انتخابات، بر اثر انفجاری تروریستی به همراه دکتر باهنر، نخست‌وزیر به شهادت رسیدند، اما خاطره‌ای از او در اذهان عمومی باقی ماند که همچنان از وی به‌عنوان نماد «خدمت» و موسس یک «دولت انقلابی» نام برده می‌شود.

اکنون کشورمان در آستانه آغاز به‌کار دوازدهمین دولت قرار گرفته، به‌نظر می‌رسد استفاده از الگوهای انقلابی بهترین معیار برای چینش کابینه‌ای است که در تراز انقلاب اسلامی باشد. مولفه‌هایی که مردم از کابینه شهید رجایی در ذهن دارند، چیزی جز جوان‌گرایی، انقلابی بودن، وفاداری به ولایت فقیه و ایستادگی در برابر جبهه نفاق نیست. اینها همان معیارهایی است که اگر حسن روحانی در انتخاب دومین دولتش آن را ملاک قرار دهد، قطعا با حمایت مردمی روبه‌رو خواهد شد.

افکارعمومی 36 سال پس از روی کار آمدن دولت انقلابی شهید رجایی، انتظار دارند دولتمردانی انقلابی، آرمان‌های انقلاب اسلامی را پیش برده و دولتی تشکیل دهند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بتوان آن را «دولت مقاومت» نامید؛ دولتی که الگویی برای ملت‌های در بند جهان باشد و نوید آزادی در کشورهای مختلف را بدهد.

این بار بر دوش رئیس‌جمهور منتخب سنگینی می‌کند که دولتی را تشکیل دهد که پاسخگوی انتظارات افکارعمومی باشد؛ دولتی که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و بی‌منت به رفع مشکلات مردم بپردازد.

مصطفی انتظاری‌هروی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها