رئیس ستاد مشترک آمریکا اذعان کرد که پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ است.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۲۹
سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ است

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که دولت سوریه از زمان حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ است.

جوزف دانفورد با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه و تأکید بر اینکه دولت سوریه از ماه آوریل تا کنون از هیچ سلاح شیمیایی استفاده نکرده، مدعی شد: من دوست دارم فکر کنم که دولت سوریه این پیام روشن را دریافت کرده که هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ سوریه پذیرفتنی نیست و در صورت استفاده، پیامد‌هایی را در پی خواهد داشت.

در روز هفتم ماه آوریل، دولت آمریکا با ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه گروه‌های تروریستی در حمله ناگهانی ۵۹ موشک تاماهاوک را به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه شلیک کرد که در نتیجه آن بخش عظیمی از این پایگاه نابود شد و شمار کشته و زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی به همراه دولت آمریکا و کشور‌های غربی بار‌ها مدعی شده‌اند که دولت سوریه در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند.

دولت سوریه بار‌ها به‌شدت این ادعا‌ها را رد کرده و آن را بهانه‌ای برای حمله به دولت و مردم سوریه و در راستای پشتیبانی از گروه‌های تروریستی می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها