نمادش برگ سبز شاهدانه است؛ همان برگی که مدتی تصویرش روی کاپشن‌های چرمی و در صندوق عقب ماشین‌ها یا بدنه موتورسیکلت‌ها حک می‌شد؛ همان که شبیه یک مشت باز شیطانی سبز با سرانگشت‌های تیز و ظریف بود و وقتی پلیس فهمید آن برگ‌ها، زمینه چینی برای تزریق ماری‌جوانا و حشیش در بازار مواد مخدر است، هشدار داد خودروهای نشان دار با برگ ماری‌جوانا را جریمه می‌کند. نمادش برگ سبز گیاه شاهدانه یا کانابیس است، اما خودش گل‌های خشک شده کانابیس است. ماری‌جوانا، یکی از اعضای خانواده بزرگ گیاه شاهدانه است. از بقیه اعضا یکی حشیش یا بنگ است که از صمغ شاهدانه تولید می‌شود و دیگری علف یا گراس که از برگ و ساقه خشک شده اش به دست می‌آید.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۵۱

مصرف‌کنندگان ماری‌جوانا می‌گویند با دود کردنش حس سرخوشی و آسایش را تجربه می‌کنند و امور عادی زندگی مثل گوش دادن به موسیقی یا چشیدن غذا در نظرشان متفاوت یا به قول خودشان عمیق‌تر می‌شود؛ این حس و حال در رابطه جنسی هم صادق است. ماری‌جوانا از جمله مواد مخدر توهم‌زاست و به همین علت مصرف‌کننده، دچار رویاپردازی می‌شود و احساسات و هیجان‌های عجیبی را در آن حالت تجربه می‌کند.

آنچه گفتیم، فقط یک گوشه از عوارض مصرف ماری‌جواناست. اینها بخشی است که یک تولیدکننده یا فروشنده ماری‌جوانا درباره‌اش به شما اطلاعات می‌دهد، اما اکنون می‌خواهیم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار بدهیم که یک درمانگر اعتیاد از آنها باخبر است. نخستین نکته این است که براساس آمارها کسانی که ماری‌جوانا مصرف می‌کنند، بیشتر مستعد انواع سنگین‌تر و پرخطرتر اعتیاد می‌شوند. دیگر این که گرچه فروشندگان ماری‌جوانا می‌گویند این ماده مخدر اعتیاد آور نیست، اما ماری‌جوانا وابستگی روانی شدیدی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود مصرف‌کننده‌اش نتواند آن را کنار بگذارد و از نظر ذهنی درگیرش شود. در حالتی که فرد دچار توهم می‌شود، ممکن است دست به کارهای خطرناکی بزند که حتی میزان خطر را به علت نشئگی احساس نمی‌کند.

ماری‌جوانا به قشر خاکستری مغز آسیب می‌زند و اغلب مصرف‌کننده‌ها با اختلالاتی در حافظه مواجه می‌شوند. بخش کنترلگر مغز هم پس از مصرف این مخدر ضعیف می‌شود و به همین علت مصرف‌کننده دست به رفتارهای ضداجتماعی می‌زند. برای مثال ممکن است بشدت پرخاشگر شود یا رانندگی پرخطر داشته باشد یا درگیر بی‌بند و باری جنسی شود یا مورد سوءاستفاده جنسی قرار گیرد. در درازمدت برخلاف احساسات خوبی که در دفعات اول مصرف تجربه می‌شود، فرد دچار خستگی ذهنی و افت شدید توانایی فردی می‌شود.

دقت کرده‌اید کسانی که ماری‌جوانا مصرف می‌کنند، بیشتر و سریع‌تر بیمار می‌شوند؟ مصرف ماری‌جوانا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. اگر فرد پیش‌زمینه بیماری‌های روانی داشته باشد، ممکن است دچار حملات پانیک (هراس) یا ساختار شخصیتی‌اش مغشوش شود؛ ‌یعنی شخصیت ثابتی از خودش نشان ندهد و به طور کلی دیگران تصور کنند، دچار اختلال روانی جدی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها