یکی از مهم‌ترین تغییرات ظاهری که در ویندوز 10 نظر مخاطبان را به خود جلب کرده، منوی استارت یا همان صفحه شروع است. همان‌طور که می‌دانید این منو برای جلب نظر همه مخاطبان سعی داشته تا ترکیبی از منوی استارت کلاسیک در ویندوزهای 7 و قبل از آن را به همراه محیط متروی ویندوز 8 و پس از آن در خود جای دهد که باتوجه به استقبال کاربران از این تغییر می‌توان گفت مایکروسافت در این زمینه موفق بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۶۷

این تغییر نسبتا بزرگ با ترفندهای مختلفی همراه بوده که قصد داریم در این مطلب یکی دیگر از ترفندهای کمتر شناخته شده آن را به شما آموزش دهیم. ترفندی که شما را قادر می‌کند تا میانبرهای بیشتری از برنامه‌های موردنظر را در منوی استارت در کنار یکدیگر قرار دهید و به شکل مرتب‌تری آیکون برنامه‌ها را دسته‌بندی یا گروه‌بندی کنید.

روش انجام کار نسبتا ساده است. تنها کاری که باید انجام شود این است که پس از انتقال آیکون‌های موردنظر به منوی استارت، روی هریک از آیکون‌های دلخواه فشار داده و نگه‌دارید تا بتوانید با کشیدن و رها کردن، آیکون را جابه‌جا کنید.

در ادامه ضمن جابه‌جایی آیکون، آن را داخل یکی دیگر از آیکون‌های موجود بکشید و به عبارت دقیق‌تر آیکون جدید را داخل آیکون قبلی قرار دهید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید همچون عملیات ایجاد پوشه برای میانبرها در دستگاه‌های هوشمند (تبلت و تلفن همراه)، پوشه‌ای شامل آیکون‌های مربوطه ایجاد شده و هر دو آیکون در یک پوشه جای می‌گیرند.

نکته1: شما می‌توانید با تکرار مراحل اشاره شده، چند آیکون مربوط به نرم‌افزارهای مختلف را در یک گروه قرار دهید.

نکته2: ممکن است هنگامی که آیکون‌هایی با یک اندازه یکسان را انتخاب می‌کنید در قرار دادن آنها روی یکدیگر با مشکل مواجه شوید. (آیکون‌ها از یکدیگر فرار می‌کنند!) برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم اندازه یکی از آیکون‌ها را به ابعاد Medium تغییر داده سپس آیکون‌های دیگر را در ابعاد Small به داخل این آیکون منتقل کنید.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها