راز قتل پیرزن 72 ساله با کشف جسد پسرش در رودخانه برملا شد. تحقیقات نشان می‌دهد که پسر جوان پس از به قتل رساندن مادرش، به خاطر عذاب وجدان دست به خودکشی زده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۷۴

اسفند سال گذشته زن جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از قتل پیرزن همسایه خبر داد. همین تماس کافی بود تا بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان جنایی استان خوزستان وارد عمل شده و پا در خانه ویلایی که پیرزن درآنجا به قتل رسیده بود، بگذراند.

ردپای یک آشنا

با حضور در خانه قدیمی و ویلایی، آنها با جسد زن 72 ساله درحالی مواجه شدند که آثار کبودی روی گردنش حکایت از جنایت داشت، اما کبودی روی گردن پیرزن تنها علت اثبات قتل نبود و بهم ریختگی خانه و وضعیتی که نشان از درگیری داشت، این ماجرا را تائید می‌کرد.

زن همسایه که جسد را پیدا کرده بود در تحقیقات به ماموران گفت: بلقیس خانم زن مهربانی بود و
آخر پیری گرفتار پسرش شده بود. بابک را می‌گویم، مدت‌هاست که معتاد شده و خون بلقیس خانم را در شیشه کرده است. از وقتی بابک معتاد شده، دیگر سر کار نمی‌رود و برای تامین هزینه موادش
سراغ پیرزن می‌آید. اوایل که بلقیس خانم پول داشت به پسرش می‌داد، اما بعد از مدتی هر چه داشت و نداشت خرج مواد بابک کرد و به زور زندگی روزانه شان را می‌گذراند و همین مساله باعث دعواهای آنها شده بود. بابک پول می‌خواست و پیرزن نداشت و همین مساله آغازی برای دعواهای آنها بود. زن همسایه چادرش را روی سر مرتب کرد و گفت: ساعتی قبل از پیدا کردن جسد، صدای داد و فریاد پیرزن و پسرش را شنیدم و برعکس همیشه این‌بار دعوای آنها خیلی زود تمام شد. خوشحال از این‌که پیرزن این دفعه کمتر حرص می‌خورد کارهایم را انجام دادم.

تحقیقات برای دستگیری پسر فراری

زن جوان گفت: یک ساعتی که گذشت، چون صدایی از خانه قدیمی به گوشم نرسید با خودم گفتم بابک رفته و پیرزن تنهاست بهتر است به او سر بزنم. معمولا با من درد و دل می‌کرد و کمی آرام می‌گرفت. سراغش رفتم، در خانه نیمه باز بود. هر چه بلقیس خانم را صدا زدم کسی جواب نداد. پیرزن عادت نداشت در خانه‌اش را باز بگذارد و بیرون برود. وارد خانه شدم و با جسد او درحالی که روسریش دور گردنش بود و خانه به هم ریخته مواجه شدم و بعد هم با پلیس تماس گرفتم.

به‌دنبال اظهارات زن جوان و تحقیقات میدانی، احتمال جنایت از سوی بابک توسط کارآگاهان جنایی مطرح شد. با شناسایی عامل قتل، مشخصات بابک به تمامی واحدهای گشت پلیس آگاهی اعلام شد تا در صورت مشاهده پسر 38 ساله او دستگیر شود.

جسدی داخل رودخانه

درحالی که تحقیقات برای دستگیری بابک، تنها مظنون قتل پیرزن ادامه داشت. اوایل اردیبهشت امسال جسد مرد جوانی از رودخانه پیدا شد. جسد متلاشی شده بود و همین مساله حکایت از آن داشت که زمانی زیادی از مرگ گذشته است. جنازه متعلق به مرد جوانی 38 ساله بود که هیچ مدرک هویتی به همراه نداشت.

برای مشخص شدن علت مرگ و هویت قربانی، بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد. متخصصان پزشکی قانونی آثار ضرب و جرح، چاقو یا تیر‌خوردگی روی جسد کشف شده بدست نیاوردند و همین مساله نشان می‌داد که مرد جوان خودکشی کرده است.

آزمایش DNA برای شناسایی هویت

در گام بعدی، برای مشخص شدن هویت جسد، کارآگاهان به جست‌و‌جو در میان پرونده‌های افراد ناپدید شده‌ای پرداختند که اطلاعی از آنها در دست نبود. در میان این پرونده‌ها، کارآگاهان به پرونده بلقیس برخورد کردند و این‌که بابک از زمان جنایت ناپدید شده بود. از آنجایی که زمان مرگ جسد کشف شده با زمان ناپدید شدن بابک شباهت داشت و از طرفی جسد کشف شده با مشخصات فردی پسر جنایتکار مطابقت داشت، بازپرس جنایی دستور آزمایش DNA صادر کرد.

در نهایت با تکمیل این آزمایش مشخص شد که جسد پیدا شده متعلق به بابک است. در ادامه بررسی‌ها این احتمال مطرح شد که پسر جوان پس از قتل پیرزن به خاطر عذاب وجدان دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان داده است. با کشف جسد عامل قتل بلقیس، پرونده
زن 72 ساله بسته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها