کیمیا: چرا طلا نگرفتم؟

یک عذرخواهی نجیبانه

از اول هم با مصدومیت بعد از المپیک و جراحی مچ پای چپ کیمیا علیزاده کسی از او انتظار مدال نداشت، اما کیمیا یک هفته قبل از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان در موجوی کره جنوبی از آمادگی و بخت مدال‌آوری‌اش در این پیکارها خبر داد. با این خبر انگیزه دختر مدال‌آور ورزش ایران در المپیک مشخص شد، اما نگرانی‌ها بابت دوری چند ماهه‌اش از رقابت‌های تکواندو ادامه داشت. کیمیا در موجو وارد آوردگاهی شد که هوادارانش مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند. مسابقات جهانی و در شرایطی که کمتر کسی تصور می‌کرد پسران ایرانی نتوانند طلا بگیرند، همه نگاه‌ها به فینالیست شدن کیمیا علیزاده دوخته شد و مدال طلای او که البته با نقره این رقابت‌ها برای کیمیا به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۸۸

کیمیا درست مثل المپیک ریو و البته مسابقات جهانی 2015 در روز آخر رقابت‌ها، کارش را آغاز کرد با این تفاوت که این بار شرایط متفاوتی را تجربه می‌کرد. همه دختران ایرانی از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند و علاوه بر این پسران ایرانی ازجمله سجاد مردانی و فرزان عاشورزاده ناکام مانده بودند. در این شرایط کیمیا فشار زیادی را از نخستین مبارزه تحمل کرد. دردهای ناشی از مصدومیت‌های متعدد در فینال امان علیزاده 19 ساله را برید و در نهایت نتوانست آن طور که دلش می‌خواست، نتیجه بگیرد. در آن سو از قدرت حریف ساحل عاجی نباید غافل شد. او مدال برنز المپیک ریو را به دست آورده بود و با آمادگی بالا به پیکارهای جهانی آمده بود. وی در نیمه نهایی در 20 ثانیه حریف کره‌ای را شکست داد و طوری به او ضربه زد که بعد از چند ثانیه این هوگوپوش حتی نتوانست از جایش بلند شود و به مسابقه خاتمه داد.

اکنون علیزاده درست مثل المپیک 2016 ریو که مدال برنز او بار ناکامی فدراسیون در بخش مردان را به دوش کشیده بود، یک بار دیگر نگاه‌ها را به سوی تکواندوی زنان ایران سوق داد، اما در کنار این موفقیت، تکواندوی ایران واقعا به آسیب‌شناسی نیاز دارد.

هرچند نباید کیمیا علیزاده را در کنار ناکام‌های تکواندوی ایران در مسابقات جهانی جای داد، اما باید به داد این ورزش که حال خوب ندارد، رسید.

دلنوشته کیمیا

کیمیا در اقدامی عجیب و در پستی اینستاگرامی از مردم ایران و مربی‌اش عذرخواهی کرد. علیزاده نوشت: قبل از این که از تک‌تک هموطنان عزیزم عذرخواهی کنم، باید از استاد عزیزم عذر بخواهم. استاد من را ببخشید که نتوانستم جواب زحمت‌هایتان را با مدال طلا بدهم. من تمام تلاشم را کردم، ولی نشد... اما بگذارید بگویم که چقدر خوشحالم. خوشحال از نتایج به دست آمده‌ای که سال‌های سال آرزوی تکواندوی بانوان ایران بود و به لطف زحمات و دانش بالای شما رقم خورد.

این دوره دخترهای تیم ملی ما در دو وزن در آستانه مدال برنز قرار گرفتند؛ ناهید و طیبه عزیز به شما خسته نباشید می‌گویم و بر کارشناسان اهل فن، ارزش مدال برنز شما پوشیده نیست. ملیکا، زهرا و اکرم عزیز، برای هیچ کس هم قابل انکار نیست که تیم ما هرجا موفق به پیروزی نشد، مقابل نامی‌ترین ورزشکاران جهان بود.

استاد من، شما بزرگواری، مثل همیشه بگذر و ببخش. شما باعث احترام به تکواندوی دختران ایران بودید. از رده سنی نونهالان تا نوجوانان و بزرگسالان از مسابقات قاره‌ای تا المپیک، با شما بود که ارزشمندترین نتایج را به دست آوردیم.

اما درباره خودم. از شما خواسته بودم دعا کنید سربلند باشیم. دعا کنید سربلند شوم. سرم پایین است، ببخشید که طلا نگرفتم. مدال نقره جهان را فراموش کردم و فقط تجربیاتش را به خاطر سپردم.

مهماندوست: فضای تکواندو در ایران مسموم است

رضا مهماندوست، سرمربی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان در مورد درخواست مردم در فضای مجازی برای بازگشت به ایران گفت: من خاک پای همه مردم ایران هستم و همیشه قدردان محبت هموطنان خود بوده‌ام، همه می‌دانند که در شرایط کنونی این کار غیر ممکن است. نمی‌توانم با فضای کنونی فدراسیون تکواندوکار کنم. اعتمادی به مسئولان فدراسیون ندارم. دین خود را به تیم ملی ایران ادا کردم و مردم دیدند که با من و خانواده‌ام چگونه برخورد شد. زندگی من را نابود کردند. دو سال خانه‌نشین بودم. نمی‌خواهم خاطرات تلخ گذشته را تکرار کنم، هر موقع سیستم مسموم کنونی پاک شد، در خدمت خواهم بود و دست‌بوس مردم ایران هستم.

وی در مورد برخورد با مسئولان فدراسیون در طول برگزاری مسابقات جهانی گفت: با مسئولان فدراسیون هیچ برخورد و صحبتی نداشتیم و اصولا نمی‌خواهم برخوردی داشته باشم، اما با اعضای تیم و مربیان که دوستان من هستند صحبت می‌کردیم و مشکلی هم نبود.

تیم جمهوری آذربایجان با یک طلای میلاد بیگی، تکواندوکار ایرانی خود در رده‌بندی مدال‌ها چهار پله بالاتر از ایران و در مکان هفتم رقابت‌های جهانی ایستاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها