جام‌جم در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد

مولفه‌های اقتدار

راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس که روز جمعه با حضور گسترده هموطنانمان برگزار شد جلوه دیگری از اقتدار ایران اسلامی بود؛ اقتداری که ملت ایران در یکشنبه گذشته نیز شاهد مصداق دیگری از آن یعنی حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۷۳

البته این اقتدار قطعا پیش از این نیز وجود داشت، اما غرش موشک‌های سپاه لازم بود تا بعضی‌ها که هنوز نسبت به این اقتدار شک دارند، بیدار شوند.

این اقتدار گرچه در قالب موشک‌هایی که بر سر تروریست‌های تکفیری در سوریه فرود آمد جلوه‌گر شد، اما ملت ایران نشان داده است که در تمام عرصه‌ها مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستاده و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «جمهوری اسلامی ثابت کرده در دفاع از خود کاملا مقتدرانه عمل می‌کند و همه ملت مثل یک مشت مستحکم گرد هم می‌آیند و در مقابل متجاوز می‌ایستند.»

البته پیمودن مسیر اقتدار بی‌هزینه نبوده است و جمهوری اسلامی ایران در حدود 4 دهه که از عمرش می‌گذرد تحریم‌ها و فشارهای زیادی را تحمل و شهیدان زیادی را نیز تقدیم کرده ‌است تا جایی که حتی برخی همراهان و دوستان انقلاب در ادامه این مسیر مردد شده‌اند و آنچه مانع از انحراف کشتی انقلاب از مسیر مقاومت و حرکت مقتدرانه خود شده، هدایت‌های سکاندار بزرگ انقلاب، حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

ایشان همواره تلاش‌ کرده‌اند در فرازونشیب‌ها اقتدار جمهوری اسلامی ایران را هم به دوستان و هم به دشمنان انقلاب یادآوری کنند و در همین راستا بود که در دیدار اخیر خانواده شهدا با ایشان تاکید کردند: همه اعم از دشمنان، دوستان با اخلاص و دوستانی که برخی مواقع دلشان می‌لرزد، بدانند جمهوری اسلامی مستحکم و با اقتدار کامل ایستاده و دشمنان نمی‌توانند به ملت ایران سیلی بزنند بلکه ملت به آنها سیلی خواهد زد. ساعاتی پس از همین بیانات رهبر انقلاب بود که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک شش موشک ذوالفقار، گوشه‌ای از این اقتدار را برای دوستان و دشمنان به نمایش گذاشتند.

اقتدار کشور در گرو وجود رهبری مقتدر

حسین نوش‌آبادی، سفیر پیشین ایران در عمان و معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نمایش اقتدار موشکی کشور گفت: هدف قرار دادن تروریست‌ها صدها کیلومتر فراتر از مرز ایران، نشان از اقتدار و شوکت نظام، رهبری و فرماندهی کل قوا دارد که با اشراف کامل نیروهای مسلح را فرماندهی می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با جام‌جم تاکید کرد: نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ و حراست از خاک نظام، حرکتی بموقع و با شرایط خاص انجام دادند و توانستند انتقام خون شهدای حمله تروریستی اخیر را بگیرند.

نوش‌آبادی با بیان این‌که اقتدار هر کشوری در سایه داشتن رهبری مقتدر، شجاع و آگاه به زمان است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن رهبری توانمند، ‌توانسته در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی حضوری چشمگیر داشته باشد و مقام معظم رهبری با داشتن صلابت و شجاعت توانستند اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشانند.

رفع موانع، با تدابیر رهبری

دکتر نوذر شفیعی، استاد دانشگاه عنوان کرد: عظمت هدایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف نظام، موجب اقتدار و عزت امروز ایران است.

وی در گفت‌وگو با جام‌جم، افزود: رهبری در طول سال‌هایی که هدایت نظام را به عهده دارند در مقاطع مختلف و در فراز و نشیب‌هایی که انقلاب اسلامی با آن مواجه بود، با تفکرات حکیمانه خود موجبات رفع موانع و مشکلات را فراهم کردند و ایشان توانسته‌اند با تدبیر حکیمانه، اقدام بموقع، بصیرت و هوشمندی، باعث افزایش اقتدار نظام شوند.

شفیعی امنیت، آرامش و توسعه کشور را در سایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های رهبری و پشتیبانی مردم دانست و گفت: اقدام ارزشمند و با صلابت سپاه پاسداران در انهدام مواضع داعش بخشی از توان بالای دفاعی کشور را نشان داد.

حضور عزتمندانه در منطقه و جهان

دکتر یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه نیز تصریح کرد: مرور حوادث و رویدادهای 28سال گذشته نشان‌دهنده نقش بی‌بدیل رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و اگر هدایت‌ها و نقش‌آفرینی‌های ایشان نبود، قطعا امروز ایران در موقعیتی شبیه کشورهای بحران‌زده منطقه قرار داشت.

وی اظهار کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و دارای موقعیت در منطقه و جهان است و ملت ایران می‌تواند عزتمندانه از موجودیت و استقلال خود دفاع کند به دلیل هدایت‌های داهیانه رهبری است. جوانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب طی 28 سال گذشته در راستای پیشبرد و تقویت بنیه دفاعی کشور نقش مهمی به عهده داشتند. امروز همه جهانیان اعتراف می‌کنند که ایران در منطقه ناآرام و بحران زده از امنیت و آرامش برخوردار است که این ثبات مرهون هدایت‌های حکیمانه رهبری است.

اشراف رهبری بر مسائل دفاعی

سردار محمدصالح جوکار، یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران نیز اظهار کرد: در دوران زعامت مقام معظم رهبری، توجه ویژه‌ای به مسائل دفاعی و امنیتی کشور شد که پیشرفت‌های فعلی نشان از اشراف ایشان بر موضوعات دفاعی نظام دارد.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که مقام معظم رهبری در رزمایش‌های متعدد در کشور به تمام نکات ریز نظامی توجه دارند، گفت: امروز با توجه به رهنمودهای رهبری در منطقه و جهان از نظر دفاعی دست برتر را داریم و در راستای تدابیر و نقش ایشان توانستیم در صنعت موشکی کشور به کیفیت نقطه‌زنی دست پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها