به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. فعالان زیست‌محیطی و تشکل‌های مردم نهاد کشورمان به عنوان بازوان قوی سازمان محیط زیست، هفته آخر خرداد 96 و آخرین روزهای ماه مبارک رمضان نیز در جای جای کشورمان برنامه‌هایی را تدارک دیدند و برگزار کردند.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۷۰

شاد کردن مادران در کنار رسیدگی به مادر طبیعت

تشکل نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد، طی چند روز گذشته دو برنامه آبیاری شبانه درخت‌های کاشته‌شده گلابی وحشی و زالزالک در پارک جنگلی و جشن روزی شاد در مهمانی مادران را در سرای سالمندان آرامش یاسوج برگزار کرد.

هفته پرکار سمن‌های کردستانی

سمن‌های کردستانی طی هفته گذشته فعال بودند. به طور مثال،‌ انجمن پاژین بانه با توجه به شروع فصل گرما به برگزاری نشست هم‌اندیشی در مورد آتش‌سوزی‌ها اقدام کرد و انجمن نوژین همزمان به توزیع افطار و تراکت زیست محیطی با عنوان «دفاع از محیط زیست به من چه ندارد» پرداخت. اعضای انجمن محیط زیستی بانه وره هم با همکاری شهرداری منطقه، محوطه‌ای 15 هکتاری در حد فاصل شهر بانه وره و منطقه توریستی میگوره و همچنین تفرجگاه میگوره را پاکسازی کردند.

برگزاری سمینار محیط زیستی در خوزستان

اعضای انجمن آبادان همتای خوزستان هم هفته گذشته سمینار اخلاق محیط زیستی در صنایع و مدیریت پسماند را با شعار «فرهنگسازی انتهای کار نیست، ابتدای مسئولیت ماست» برگزار کردند.

آشنایی با طبیعت و پارک‌های جنگلی

تشکل‌های استان گیلان با همکاری هم برنامه‌ای را ترتیب دادند تا مردم از پارک ملی بوجاق کیاشهر بازدید کنند و انگیزه بیشتری برای حفاظت از طبیعت به دست آورند. در این میان، حافظان محیط‌زیست سیاهکل نیز مسابقه نقاشی برای کودکان شش تا 12 ساله ترتیب داد که در آن تلاش شد، مبانی زیست‌محیطی به شکلی کودکانه در میان آنان تبیین شود.

هفته پرکار تشکل‌های استان فارس

انجمن‌های سبز استان فارس هفته گذشته را با برنامه‌های متفاوتی پشت سر گذاشتند؛ از اجرای برنامه‌های مختلف در مدرسه طبیعت بوم‌بان برای کودکان گرفته تا پاکسازی مسیر جنگل قلات به همت فعالان سبز قلات و اجرای صد و سی و هفتمین برنامه پاکسازان طبیعت فارس در تنگ گمبیل با محوریت پاکسازی منطقه و فرهنگسازی بین گردشگران. گروه مردمی دیده‌بان استهبان هم درحال فرهنگسازی در سطح شهر از طریق ارائه و درج توصیه‌های محیط زیستی در تابلوهایی در سطح شهر استهبان است.

کرمانشاه؛ تلاش برای دفن اصولی زباله‌های بیمارستانی

نهادهای مردمی کرمانشاه هم برنامه‌های جالبی در هفته گذشته داشتند که از جمله آنها می‌توان به پیگیری مجدانه این سازمان‌ها به منظور دفن اصولی زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها اشاره کرد. به دنبال این پیگیری و دستور معاونت دادستان استان کرمانشاه، زباله‌های عفونی بیمارستان‌هایی که در سراب قنبر رها شده بودند، با روش اصولی دفن شدند.

تهران؛ به یاد حیوانات بی‌سرپرست

انجمن‌های استان تهران همچون جمعیت دستان سبز و جمعیت پژواک طبیعت هم هفته گذشته بیکار نبودند و برنامه‌هایی چون برنامه «نذر ـ آب ـ غذا» برای حیوانات بی‌سرپرست را با حضور مردم و علاقه‌مندان طبیعت در مناطق طبیعی استان برگزار کردند. جمعیت پژواک طبیعت با هدف حمایت و امداد رسانی به حیوانات، کمپین جمع آوری در پلاستیکی و کاغذ باطله ترتیب داد تا با فروش این مواد دور ریختنی با ارزش،‌ مقداری از هزینه‌های درمان حیوانات را از این راه به دست آورد.

از سه‌شنبه‌های بدون خودرو تا پوستر مقابله با بیابان‌زایی

برگزاری نمایشگاه «عکس، مدرسه و طبیعت» در قزوین، اجرای برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو و آبیاری جوانه‌های بلوط کاشته شده در کوه بوجه در استان مرکزی، برگزاری سومین جلسه کارگروه محیط زیست سبزوار با حضور انجمن‌های سرزمین بادغوث، قاصدان سبزطبیعت و دوستداران طبیعت سبزوار، برگزاری جلسه پیشگیری از حریق احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع استان زنجان به همت هیات کوهنوردی استان زنجان و گروه‌های محیط زیستی و در نهایت انتشار پوستری به مناسبت 17ژوئن، روز جهانی مقابله با بیابانزایی به همت گروهان محیط زیست و قرارسبز از فعالیت‌هایی بود که در سایر استان‌ها اجرایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها