بیستمین برنامه «ماه عسل» روایتگر حادثه تلخ ریزش معدن گلستان و ساختمان پلاسکو بود.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۷۱
پاسخ علیخانی به حواشی کمپین آزادی زندانیان +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، بیستمین برنامه ماه عسل روایتگر حادثه تلخ ریزش معدن یورت گلستان بود.

در ابتدای برنامه، احسان علیخانی پیرامون آزادی زندانیان صحبت کرد و گفت: اولویت با آزادی زندانیانی است که تا سقف 10 میلیون تومان بدهی دارند و یک‌بار به زندان افتادند.

علیخانی سپس با مهمانان درباره حادثه ریزش معدن یورت گلستان گفتگو کرد.

در ابتدای صحبت‌ها «محمد» (یکی از حاضران در محل حادثه) گفت: روز 13 اردیبهشت ساعت 6 صبح کارم به پایان رسیده بود و مشغول جمع آوری وسایلم برای بازگشت به خانه بودم. عجله داشتم؛ به خصوص که فردای آن روز چهلمین روز درگذشت پدرم بود. اما در همان موقع، متوجه شدم که معدن ریزش کرده و به همین دلیل به داخل معدن رفتم و به اسیرشدگان کمک کردم.

در ادامه برنامه همسر، پدر و برادر «مجتبی» (یکی که از جان‌باختگان حادثه ریزش معدن) به استودیو آمدند.

ماجرا از این قرار بود که، 13 اردیبهشت شیفت کاری مجتبی هم نبود؛ اما وقتی متوجه وقوع این حادثه شد، به کمک «محمد» و سایر اسیرشدگان در معدن رفت.

پدر مجتبی اظهار داشت: من خودم در معدن کار کردم. می‌دانستم شرایط کار سخت است. در میانه حادثه، حال محمد به هم می‌خورد و توان فعالیت خود را از دست می‌دهد و مجتبی برای نجات او تلاش زیادی می‌کند.

«محمد» در ادامه درباره خطرناک بودن گاز متان صحبت کرد. اینکه استنشاق این گاز تمامی سیستم‌ بدن را به هم می‌ریزد و تاثیر مخربی بر سلامتی افراد دارد.

در بخش دیگر برادر «مجتبی» در خصوص سختی کار در معدن گفت: پدرم در معدن کار می‌کند. من هم دوست داشتم آنجا کار کنم اما مسائلی را دیدم که دیگر سمت این کار نرفتم.

همسر «مجتبی» هم در این برنامه گفت: من دو دختر دارم. زمانی که مجتبی می‌خواست به کمک حادثه دیدگان برود، به او گفتم نرو اما او قبول نکرد.

علیخانی در پایان این بخش گفت: حلال‌تر از نانی که امثال شما به دست می‌آورید، نیست. با کلی سختی برای حقوق یک میلیون یا یک میلیون و صد هزار تومان تلاش می‌کنید اما اگر به خیلی‌ها، یک میلیارد هم بدهند، حاضر نیستند در شرایط سخت معدن کار کنند.

بعد از یک رفت و برگشت رسانه‌ای، احسان علیخانی میزبان خانواده یک آتش‌نشان شهید در حادثه پلاسکو شد.

علیخانی در خصوص حادثه تلخ پلاسکو صحبت کرد و گفت: مردم ما نذر کردند، گوسفند قربانی کردند بلکه این اتفاق تلفات کمتری داشته باشد.

یکی از آتش‌نشانان درباره روز حادثه صحبت را آغاز کرد و گفت: با دیدن دود ناشی از آتش‌سوزی پلاسکو با همسر خود تماس گرفتم و از او خواستم مراقب بچه‌ها باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه زمانی که برجی شعله‌ور شود، آتش نشانی با تمام امکانات هم وارد عمل شود؛ فقط سی درصد امکان موفقیت دارد. 70 درصد امکانات اطفای حریق را خود برج باید داشته باشد که متاسفانه پلاسکو فاقد آن بود.

یکی دیگر از آتش نشانان حاضر در محل پلاسکو ادامه داد: مشابه این اتفاق را پیش از این، فقط در فیلم‌ها دیده بودم. به نظرم همه شهدا گلچین شدند؛ سازمان آتش نشانی بهترین نیروهای خود را از دست داد.

علیخانی گفت: یکی از درخشان ترین دیالوگ‌ها در سال اخیر این بود که یکی از همکاران شما با گریه می‌گفت: «به علی گفتم: نرو؛ گفت: مال مردم داره می‌سوزه».

مجری ماه عسل در پایان گفت: باید یک روز به جایی برسیم که بهترین اتفاقات برای شریف‌ترین آدم‌ها رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها