معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: موسسه ثامن در مسیر پیوستن به موسسات مجاز است و سپرده‌گذاران نگران نباشند.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۸۲

به گزارش تسنیم، فرشاد حیدری گفت: موسسه اعتباری ثامن یکی از موسسه‌های متقاضی دریافت مجوز از بانک مرکزی است.

وی با بیان این که اقداماتی توسط این موسسه شامل پذیره‌نویسی در بورس و تودیع سپرده قانونی نزد بانک مرکزی انجام شده است، گفت: بر این اساس این موسسه در حال پیوستن به موسسات مجاز است.

حیدری ادامه داد: فرآیند قانونی و رسیدگی به تقاضای این موسسه در حال انجام است و ممکن است به صدور مجوز یا ادغام با یکی از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری منجر شود. در هر صورت هیچ گونه مشکلی برای سپرده گذاران این موسسه به وجود نخواهد آمد.

از سوی دیگر، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان «ساماندهی بازار غیرمتشکل، همراهی مردم و نقش رسانه‌ها» نوشت: «در پی طرح اخباری درباره ساماندهی و ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری در برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و بازنشر انبوه و همراه با حاشیه آن در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی طی روزهای اخیر به آگاهی هموطنان گرامی می‌رساند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر با هدف انتظام‌بخشی و ایجاد شفافیت هرچه بیشتر عملکرد نظام پولی و بانکی با نگاه کارشناسی و به طور جدی، ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی را دنبال کرده است. رسالت اصلی این بانک، صیانت از اعتماد و اطمینان مردم به شبکه پولی و بانکی کشور و افزایش آن در سایه استمرار اصلاح و به سامان آوردن نظام بانکی است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها