قهرمانان قاره‌ها از امروز به دیدار هم می‌روند

جام جهانی کوچک

ششمین دور از مسابقات فوتبال جام کنفدراسیون‌ها‌ از امشب در روسیه و در دو گروه چهار تیمی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۹۸

مسابقاتی که هر چهار سال یک بار و درست یک سال پیش از آغاز مسابقات جام جهانی در کشور میزبان و با حضور تیم‌های قهرمان قاره‌ها و مناطق مختلف برگزار می‌شود. برزیل با چهار بار قهرمانی، پرافتخارترین تیم این مسابقات به حساب می‌آید.

در گروه نخست این مسابقات، روسیه (میزبان جام جهانی)، نیوزیلند (قهرمان منطقه اقیانوسیه)، پرتغال (قهرمان جام ملت‌های اروپا) و مکزیک (قهرمان منطقه آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب یا به عبارت ساده‌تر کونکاکاف) قرار دارند. در گروه دوم نیز تیم‌های آلمان (قهرمان دوره پیشین جام جهانی)، شیلی (قهرمان کوپا آمریکا)، استرالیا (قهرمان جام ملت‌های آسیا) و کامرون (قهرمان جام ملت‌های آفریقا) به مصاف یکدیگر می‌روند. ورزشگاه‌های پیش‌بینی شده برای میزبانی این رقابت‌های 16 روزه که به جام‌جهانی کوچک نیز شهرت دارد در مسکو، سن‌پترزبورگ، سوچی و همچنین قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه است. روس‌ها در این مسابقات امیدوارند با کسب نتایج مطلوب هم خاطره تلخ سال گذشته مسابقات یورو را از ذهن طرفداران خود پاک کنند و هم نشان دهند تیمی شایسته را در جام جهانی سال آینده شرکت خواهند داد. تیم تحت هدایت استانیسلاو چریشوف با کسب پیروزی 3 بر صفر و مساوی یک بر یک به ترتیب مقابل مجارستان و شیلی در بازی‌های دوستانه اخیر، نگاه‌ها را تا حدودی به سمت خود کشانده است. البته روسیه درحالی پا به این مسابقات گذاشته که تعدادی از بازیکنان کلیدی‌اش به دلیل مصدومیت غایب هستند، اما بی‌شک بیشتر نگاه‌ها در گروه نخست به پرتغال است که با مربیگری فرناندو سانتوس قصد دارد در کنار ستاره‌هایی همچون رونالدو، په‌په و برناردو سیلوا موفقیت خود در تابستان گذشته در اروپا را بار دیگر تکرار کند. اولین بازی پرتغالی‌ها در این گروه با مکزیک است؛ تیمی که طی 13 بازی اخیر خود تنها یک شکست داشته. این بازی می‌تواند به یک جنگ تمام‌عیار برای سرگروهی تبدیل شود.

در طرف مقابل و در گروه دوم به نظر می‌رسد می‌توان آلمان‌ها را بخت اول صدرنشینی در این گروه دانست و باقی تیم‌ها باید برای رسیدن به مقام دومی و صعود از این مرحله با یکدیگر رقابت کنند، هرچند آلمان تیمی کاملا متحول شده و جوان را راهی روسیه کرده است. بنابه گفته کارشناسان، یواخیم لوو از این مسابقات برای شناختن یاران نهایی خود در جام جهانی استفاده می‌کند. شیلی نیز برای موفقیت در این مسابقات حساب ویژه‌ای روی ستاره‌هایی همچون الکسیس سانچز و آرتورو ویدال باز کرده است. استرالیا نیز چهارمین حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کند و تنها افتخارشان حضور در فینال این مسابقات در سال 1997 است که البته با نتیجه 6 بر صفر مقابل برزیل شکست خوردند. پیش‌بینی‌ها در مورد تیم جوان کامرون نیز تا حدودی سخت است، زیرا نتایج بازی‌های مقدماتی جام جهانی در آفریقا حکایت از وضعیت نامطلوب آنها دارد.

حسین خلیلی - ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها