جنبش حماس درآستانه روز جهانی قدس تاکید کرد

برچیدن سایه شوم اشغالگری

محمود الزهار، از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: رژیم صهیونیستی تنها دشمن ماست و ما از مسیر مبارزه با این دشمن و مقاومت در برابر آن منحرف نخواهیم شد. تاکید رهبران فلسطینی بر مقاومت و حمایت توده‌های مردم کشورهای اسلامی از محور مقاومت موجب می‌شود تا یک بار دیگر مساله فلسطین به اولویت نخست جهان اسلام بازگشته و رعب و وحشت را در دل دشمنان صهیونیستی بیندازد.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۳۹

این خبر می‌افزاید، الزهار درآستانه روز جهانی قدس با اعلام این مطلب افزود: هجمه‌های گسترده علیه حماس و متهم کردن این جنبش به تروریسم هرگز موجب تضعیف آن نخواهد شد بلکه موجب افزایش قدرت و اقتدارش می‌گردد.

زهار خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند حماس را به متوقف کردن مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست ملزم کند. قدرت و اقتدار مقاومت فلسطین ناشی از حمایت ملت‌های عربی از آن است.وی تصریح کرد: حماس هرگز از یک وجب خاک سرزمین فلسطین چشم‌پوشی نخواهد کرد و هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح افزود: همگی در راستای برچیدن سایه شوم اشغالگری از سرزمین فلسطین تلاش خواهیم کرد.

محاکمه عاملان جنگ غزه

در همین حال سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد، اسرائیل در محاکمه عاملان جنایات جنگی شکست خورده‌ است .به گزارش رویترز، این گزارش را دفتر زید بن رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل منتشر کرد. در این گزارش آمده است، اسرائیل باید تحقیقات سریع و مستقلی را درباره نقض قوانین حقوق‌بشر بین‌المللی و تمام گزارشات درباره ارتکاب جنایت‌های جنگی انجام دهد.

رژیم صهیونیستی تاکنون دو بار باریکه غزه را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است. درجریان این حملات، صدها فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند. خسارت‌های وارده بر غزه میلیاردها دلار برآورد شده است.

با وجود برگزاری کنفرانس‌های جهانی برای کمک‌رسانی به مردم غزه، این منطقه همچنان در محرومیت شدید به‌سر می‌برد. ویرانی‌های باقیمانده از جنگ همچنان به چشم می‌خورد و مردمانی که آواره شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند برای خود، خانه و کاشانه‌ای بسازند.

رژیم صهیونیستی ورود مصالح ساختمانی را به غزه ممنوع کرده است و از سوی دیگر دولت مصر نیز گذرگاه رفح را روی فلسطینی‌های ساکن غزه بسته است. فقط در مواردی معدود دولت مصر گذرگاه رفح را بازگشایی می‌کند تا بیماران فلسطینی بتوانند به بیمارستان‌های مصر مراجعه کنند. هر سال با شروع فصل تابستان مساله کمبود برق یکی از مشکلات اصلی باریکه غزه است.

امسال نیز همین مشکل، مردم این منطقه را آزار می‌دهد و هر روز خبر از کار افتادن نیروگاه غزه به گوش می‌رسد.

رژیم صهیونیستی چندین سال است که غزه را تحت محاصره شدید اقتصادی قرار داده به این گمان که بتواند مقاومت فلسطینی‌ها را درهم بشکند، اما تاکنون دراین کار نه تنها هیچ توفیقی به‌دست نیاورده بلکه به‌دلیل ظلم بی‌شمار و جنگ‌افروزی‌های متعدد بر استحکام و دوام مقاومت افزوده است.

اعتراف دشمن

هفته گذشته یهودا شائول، موسس و بنیانگذار سازمان اسرائیلی «شکست سکوت» که شمار زیادی از نظامیان و افسران اسرائیلی مخالف اشغال سرزمین‌های فلسطینی در آن عضویت دارند، اذعان کرد ارتش رژیم صهیونیستی بارها برای مطیع کردن فلسطینیان راهکارهای مختلفی را در پیش گرفته و از این طریق ترس و وحشت را در میان آنها ایجاد کرده است. او تصریح کرد ارتش بارها از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.شائول دوران خدمت نظامی‌اش را به مدت سه سال در الخلیل درکرانه باختری سپری کرده است و اکنون ریاست سازمان «شکست سکوت» را به‌عهده دارد.

وی می‌گوید در جریان بازداشت فلسطینیان، ارتش بارها از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد و این‌گونه طرح‌ریزی کرده بود که فلسطینیان تحت تعقیب را وادار به تیراندازی کند تا فلسطینیانی که از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده شده بود، هدف قرار بگیرند.یهودا شائول خاطرنشان کرد، نظامیان اسرائیلی به شلیک گاز اشک‌آور اقدام و ایست بازرسی‌هایی را نیز صرفا با هدف تحقیر و توهین به فلسطینیان ایجاد می‌کردند.

مانور صهیونیست‌ها

روز گذشته منابع خبری اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی در جزیره «قبرس» رزمایشی برگزار کرد که در واقع شبیه‌سازی جنگ همه‌جانبه علیه حزب‌الله لبنان بود. در این رزمایش 500 سرباز اسرائیلی حضور داشتند و آموزش‌ها در تونل، مناطق مسطح و مناطق کوهستانی و با بالگرد به صورت شبانه روزی انجام گرفت.

رسانه‌های این رژیم اعلام کردند نیروهای کماندوی اسرائیل طی روزهای گذشته با فرماندهی «دیوید زینی» مانور بزرگی برگزار کردند.

به گزارش این رسانه‌ها، این رزمایش به عنوان بخشی از عملیات افزایش نقش یگان‌های ویژه در جنگ علیه گروه‌های مانند حزب‌الله لبنان است.شبکه خبری المیادین گزارش داد، علاوه بر سربازان اسرائیلی، حدود صد سرباز از قبرس نیز در این رزمایش حاضر شدند. یکی از افسران رژیم اشغالگر قدس گفت، این برای نخستین‌بار بود که رزمایشی با این حجم به همراه تعیین اهداف از سوی ارتش اسرائیل انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها