پلیس اروپا (یوروپل) در تازه ترین گزارش خود از افزایش دو برابری تعداد افراد بازداشت شده در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی در دو سال گذشته خبر داده است.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۵۰
بازداشت مظنونان تروریستی در اروپا ۲ برابر شده است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، پلیس اروپا روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: تعداد بازداشت شدگان در اروپا به اتهام فعالیت های تروریستی در دو سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

این گزارش افزود: طی سال گذشته بیش از 718 نفر به اتهام فعالیت های تروریستی در اروپا بازداشت شده اند. این رقم در سال 2014 میلادی به 395 نفر رسیده بود. البته تعداد حملات واقعی تروریستی از 17 مورد در سال 2014 به 13 مورد در سال گذشته کاهش یافته است که 6 مورد با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده است.

این گزارش افزود: زنان، کودکان و همین طور جوانان نقش مهم عملیاتی در فعالیت های تروریستی ایفا کرده اند. تروریست های زن در کشورهای غربی موانع کمتری برای ایفای نقش عملیاتی در فعالیت های تروریستی نسبت به مردان دارند.

این گزارش نشان می دهد که از هر چهار نفر بازداشتی در بریتانیا در سال 2016 میلادی یک نفر زن بوده است و تعداد زنان بازداشت شده نسبت به 2015 میلادی بیش از 18 درصد رشد داشته است.

در فرانسه نیز بیش از 456 نفر بازداشت شده اند که این بالاترین رقم در بین کشورهای اروپایی بوده است. یک سوم بازداشت شدگان زیر 25 سال بوده اند.

به طور کلی 142 حمله تروریستی ناکام، خنثی شده یا انجام شده از سوی تروریست ها انجام شده که بیش از نیمی از آنها در بریتانیا بوده است.

انفجار انتحاری در یک کنسرت در شهر منچستر در 22 ماه می منجر به کشته شدن حداقل 22 نفر شد. دو هفته بعد نیز حمله با چاقو و خودرو بیش از 8 کشته در لندن برجا گذاشت. از 142 قربانی حملات تروریستی سال گذشته، 135 نفر در حملات جهادی جان خود را از دست داده اند.

به طور کلی در سال 2016 میلادی بیش از 1002 نفر در ارتباط با فعالیت های تروریستی بازداشت شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها