معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

حلیم پنبه‌ای صحت ندارد

رئیس گشت های مشترک تعزیرات استان تهران با تاکید بر این که گشت های تعزیرات به اقلام مصرفی سبد خانوار در ماه رمضان توجه ویژه دارند، گفت: حلیم پنبه ای در گشت های تعزیرات رویت نشد.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۳۳
حلیم پنبه‌ای در گشت‌های تعزیرات رویت نشد

به گزارش جام جم آنلاین، بهمن حسن بیگی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره طرح ویژه ماه مبارک رمضان سازمان تعزیرات حکومتی، افزود: ما در ماه مبارک رمضان تمام کالاهای توزیعی، خدماتی و اقلام اساسی که در این ماه بیشتر مصرف می شود مانند خرما، نان، زولبیا و بامیه، گوشت و لبنیات را مورد توجه و بررسی ویژه قرار می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بازرسی ها و گشت های سازمان تعزیرات به تخلف وجود پنبه در حلیم ها برخورد داشته اند یا خیر، گفت: این موضوع در شبکه های مجازی مطرح شده بود ولی در گشت ها و بازرسی های تعزیرات با چنین مساله ای برخورد نداشتیم.

بیشترین تخلفات در گشت های ویژه ماه مبارک رمضان

رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران درباره بیشترین تخلفات در گشت های ویژه ماه مبارک رمضان، گفت: در رسیدگی به تخلفات صنفی بیشترین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، گران فروشی و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی است.

ناخالص فروشی، مصداق کم فروشی است

حسن بیگی در مورد خالص فروشی اظهار کرد: ناخالص فروشی، مصداق کم فروشی است و خالص فروشی در راستای مصوبه کمیسیون تنظیم بازار تهران لازم الاجراست.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی باید وزن ظرف و جعبه کالاها را کم کنند و به وزن خالص اقلام و کالاها را به مشتریان بفروشند.

رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران تصریح کرد: واحدهای صنفی که مبادرت به ناخالص فروشی و در واقع کم فروشی کنند، جریمه می شوند و در صورت تکرار تخلف، برخوردها نیز تشدید می شود.

حسن بیگی افزود: طرح خالص فروشی با ابلاغ اتحادیه قنادی ها در شیرینی فروشی ها برای زولبیا و بامیه و شیرینی در حال اجرا است.

جریمه های ناچیز، قدرت بازدارندگی ندارد

رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران با تاکید بر لزوم به روزرسانی جریمه های تخلفات تعزیرات، افزود: جریمه های ناچیز قدرت بازدارندگی ندارد و از آنجا که واحدهای صنفی از میزان جریمه ها اطلاع دارند، این جریمه ها ضمانت اجرای ضعیفی دارد.

وی اظهار کرد: جریمه عدم صدور فاکتور ٦٠ هزار تومان و جریمه عدم درج قیمت ٨٠ هزار تومان است که این میزان باید در قانون اصلاح و میزان جریمه ها بروز شود.

حسن بیگی اظهار کرد: گشت های تعزیرات هر روز فعال هستند و با همکاری دستگاه های نظارتی به شکایات و اعلام تخلف ها رسیدگی می کنند همچنین حضور سرزده در بازارها و اصناف نیز از دیگر اقداماتی است که توسط گشت های ویژه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر کارشناسان در محل برخورد با تخلف بتوانند نظر کارشناسی خود را ارائه کنند، در همان محل فرد خاطی به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.

حسن بیگی اضافه کرد: در صورتی که نیاز به کارشناسی بیشتر باشد، پرونده به شعب تعزیرات ارسال می شود که پس از بررسی های لازم اگر پرونده شاکی داشته باشد، طرفین احضار می شوند و اگر گزارش تخلف باشد، درصورت محرز شدن تخلف، واحد صنفی به پرداخت جریمه محکوم می شود.

رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران اظهار کرد: متخلفان عرضه کننده مواد غذایی‌ غیربهداشتی علاوه براینکه در چارچوب قانون به پرداخت جریمه محکوم می شوند، نسبت به معدوم سازی کالا نیز اقدام می شود و اگر شرایط بحرانی باشد، ظرف ٤٨ ساعت توسط وزارت بهداشت و درمان واحد صنفی متخلف پلمپ می شود.

حسن بیگی یادآور شد: شهروندان می توانند از طریق سامانه ١٣٧ سازمان تعزیرات حکومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها