به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند. فعالان زیست‌محیطی و تشکل‌های مردم نهاد کشورمان، در ماه مبارک رمضان هم قرار سبزهایشان را فراموش نکردند و برنامه‌های متعددی را در روز جهانی تنوع‌ زیستی و هفته محیط‌زیست در نقاط مختلف کشور به اجرا درآوردند.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۸۰

همکاری مردم و دولت در سبزوار

به‌ مناسبت روز جهانی و هفته محیط‌زیست، برخی استادان، دانشجویان، فعالان محیط‌زیست، ریاست و کارکنان اداره محیط‌زیست شهرستان سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری گردهم آمدند که حاصل آن امضای تفاهم‌نامه‌ای جهت همکاری‌های علمی ـ پژوهشی بین اداره محیط‌زیست و دانشگاه حکیم بود. پس از آن کیسه‌های پارچه‌ای که با همکاری سمن سرزمین بادغوث و دانشگاه حکیم تهیه شده بود، به منظور جایگزینی با کیسه‌های نایلونی بین افراد حاضر توزیع و در پایان، بلوار بیرون دانشگاه توسط این افراد پاکسازی شد. در کنار این مراسم، دانشکده جغرافیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم نیز میزبان نشستی تخصصی با عنوان «بررسی عوامل موثر بر بحران آب و راهکارهای مقابله با آن» بود.

جمعیت پژواک طبیعت تهران

افراد این تشکل همزمان با هفته محیط‌زیست و البته همچون هفته‌های پیشین، برنامه پاکسازی طبیعت، غذارسانی به حیوانات و گفت‌وگوی محیط‌زیستی خود را در استان تهران برگزار کردند. در تهران همچنین پویش زمین سبز روز جهانی بدون دخانیات را با برنامه «بدون ته سیگار» با نصب ظرفی برای ته سیگار در پارک پردیسان گرامی داشت.

برنامه اطفای حریق در کوهدشت

این روزها جنگل‌های زاگرس از تاخت و تاز آتش درامان نیست، نیروهای مردم نهاد و دلسوز این مناطق اما بیکار ننشسته و در کنار نیروهای دولتی تمام تلاش و توان خود را برای مهار آتش جنگل‌ها به‌کار گرفته‌اند. اعضای انجمن آوای باران در کوهدشت لرستان از جمله این تشکل‌هاست که در عملیات اطفای حریق جنگل‌های منطقه نوراه و کمپ گنجعلی کوهدشت همکاری و حضور داشتند.

قرار سبز بجنورد

پویش «یک زمین یک آینده» در بجنورد در استان خراسان شمالی طی یک اقدام جالب و به مناسبت هفته محیط‌زیست، در کانون پرورش فکری کودکان این شهرستان یک نمایش خیابانی با موضوع مدیریت پسماند به اجرا گذاشت. اعضای سمن پیوند نیز به مدت دو هفته در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد حاضر شدند تا کیسه‌های پارچه‌ای را میان مردم توزیع کنند.

فعالیت‌های گسترده گیلانی‌ها

همایش روز جهانی محیط‌زیست در گیلان نیز در شهر لنگرود به همت کانون فعالان محیط‌زیست یالمند و در لاهیجان به همت انجمن رفتگران طبیعت و البته با حضور گرم مردم و مسئولان برگزار شد. برگزاری نمایشگاه کاردستی‌های بازیافتی، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و ایستگاه نقاشی کودکان از برنامه‌های اجرا شده در این استان بود.

نهالکاری انجمن زمین سبز بوشهر

اعضای انجمن محیط‌زیستی زمین سبز بوشهر در هفته محیط‌زیست دست به دست هم دادند و نهال‌های سبز همدلی را در پارک بانوان شهر بوشهر کاشتند.

انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد

هفته محیط‌زیست در مهاباد استان کردستان توسط انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد و با جمع آوری ته سیگار در چهار خیابان اصلی شهر گرامی داشته شد. تشکل قرار سبز کردستان هم با حضور معلمان و دانش‌آموزان کرد پویاتر و پرشورتر شد. این جمعیت با همکاری هم طرح جداسازی زباله‌های بازیافت و جمع‌آوری در بطری را باهدف پاکسازی طبیعت اجرا کردند.

گروه شکوه معماری خوار گرمسار

گروه شکوه معماری خوار گرمسار استان سمنان فعالیت خود را در زمینه آموزش تفکیک زباله از مبدا در شهرستان‌های گرمسار و آرادان از یک سال پیش آغاز کرده و توانسته‌است در این مدت فعالیت‌های خوب و تاثیر‌گذاری را چه در زمینه تفکیک زباله از مبدا و چه برنامه‌های محیط‌زیستی همچون پاکسازی محیط‌زیست انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها