تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین مسابقه هفته دوم لیگ جهانی موفق به شکست آرژانتین شد تا بار دیگر این تیم را در لیگ جهانی شکست داده باشد.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۶۴
ایران بار دیگر آرژانتین را شکست داد/ برتری تفکرات ایگور بر پیرمرد آرژانتینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین از ساعت 21 و 10 دقیقه امشب (یکشنبه شب) در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر دو آرژانتین را شکست داد تا تفکرات ایگور کولاکوویچ شکست شاگردان خولیو ولاسکو را رقم زده باشد.

ملی پوشان ایران در ست سوم و چهارم این مسابقه با امتیازهای 25 بر 20 و 25 بر 23 مغلوب آرژانتین شدند اما در ست های اول، دوم و پنجم این مسابقه با امتیازهای 29 بر 27، 25 بر 20 و 15 بر 11 به پیروزی رسیدند تا سومین برد خود در لیگ جهانی سال 2017 را تجربه کنند و هفت امتیازی شوند.

ایگور گولاکوویچ در این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد.

خولیو ولاسکو در آخرین مسابقه هفته دوم لیگ جهانی از ترکیب ماکسیمیلیانو کاوانا، کریستیان پوگلاخن، نیکولاس برونو، سباستین سوله، سانتیاگو دارایدو، پابو کِرر و الکسیس گونزالز (لیبرو) در ابتدای دیدار با ایران استفاده کرد.

توفیق بودایا از کشور تونس و لوئیس ماسیاس از مکزیک به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.

جدال دو تیم در ست نخست بسیار نزدیک به هم پیش رفت. هر چند تا امتیاز 23 ایران از آرژانتین عقب بود، اما نگذاشت بازیکنان این تیم به راحتی امتیاز این ست را به دست آورند.

رای اشتباه داوران بر اساس ویدیو چک در امتیاز 22 بر 23 به سود آرژانتین، اعتراض شدید تماشاگران را به همراه داشت و در نهایت رای داور اول تغییر کرد و دو تیم 23 بر 23 برابر شدند. در این صحنه سعید معروف نیز به دلیل اعتراض به داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

در نهایت تیم ایران ست نخست را 29 بر 27 به سود خود خاتمه داد تا در ست شماری یک بر صفر از شاگردان ولاسکو پیش بیافتد.

در ست های دوم تیم ایران از ابتدای مسابقه برتری خود را حفظ کرد و این روند ادامه داشت تا ملی پوشان کشورمان با امتیاز 25 بر 20 به پیروزی برسند و در ست شماری دو بر صفر شوند.

تیم آرژانتین در ست سوم و چهارم تغییراتی در روش اسپک زدن بازیکنان خود ایجاد کرد و این موضوع باعث شد دفاع روی تور ایران کارایی لازم را نداشته باشد و چند امتیاز از دفاع نامناسب ایران به آرژانتین رسید و در نهایت این تیم 25 بر 20 و 25 بر 23 فاتح ست سوم و چهارم شود.

در ست پنجم تیم ایران برتری خود را دوباره به دست آورد و موفق به شکست حریف با امتیاز 15 بر 11 شد تا سومین برد خود در لیگ جهانی را به دست آورد.

تیم های ایران و آرژانتین در لیگ جهانی سال 2016 دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که ایران در هر دو مسابقه سه بر دو به پیروزی رسید.

دیدار ایران و آرژانتین در حالی آغاز شد که سالن 12 هزار نفری آزادی همچون دو دیدار قبلی ایران تکیمل شده بود و جایگاه اختصاصی بانوان نیز تکمیل بود.

وزیر ورزش و جوانان، معاونین وزیر ورزش و تیم های ملی والیبال زیر 23 سال و نوجوانان ایران نیز این مسابقه را نظاره گر بودند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی (25 تا 29 خرداد) در لهستان به میدان می رود و علاوه بر میزبان با تیم های آمریکا و روسیه نیز مسابقه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها