آیا علی دایی و سایپا در لیگ هفدهم تیم متفاوتی خواهند بود؟

اوجگیری و آسیایی شدن با چاشنی جوانگرایی

یکی از متفاوت‌ترین تیم‌های لیگ هفدهم سایپا خواهد بود، نارنجی‌پوشان با تیمی متحول شده و جوان، هدف بزرگی را نشانه رفته‌اند؛ کسب سهمیه آسیایی .
کد خبر: ۱۰۴۰۴۱۹

یک فصل دست و پازدن در قعر جدول نارنجی‌پوشان را به خود آورده است؛ سایپا تیمی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر، لیگ آزادگان و جام حذفی را دارد هرچند در تمام طول لیگ شانزدهم نتایج ضعیفی را کسب کرد و هفته‌های متوالی سایه سنگین سقوط به لیگ یک را حس می‌کرد اما هرگز زیر پای کادرفنی خود را خالی نکرد، حمایتی که با پایان لیگ معلوم شد با برنامه بود و این باشگاه ریشه ناکامی خود را نه فقط در نیمکت که در درون میدان نیز یافته است، این را عملکرد این باشگاه در هفته‌های سپری شده از نقل و انتقالات نشان می‌دهد.

علی دایی در حالی هدایت تیم سایپا را بر عهده گرفته که صرف نظر از کارنامه فنی این مربی و منتقدان و موافقانی که دارد، در همه این سال‌ها نشان داده اعتقاد خاصی به بازیکنان جوان دارد و در بازگشت خود به سایپا این رویه را حفظ کرده است. در روزهای گذشته در حالی بازیکنانی چون طاها شریعتی، محمد شریفی، الهیار صیادمنش و سبحان خاقانی از تیم ملی نوجوانان را به خدمت گرفت، که کاپیتان تیم ملی نوجوانان آرش رضاوند، رضا اسدی و رضا علیاری سه بازیکن جوان و شاگرد سابق خود از نفت تهران را هم جذب کرد. محمد عباس‌زاده شاگرد سابق دایی در پرسپولیس و آقای گل فصل گذشته لیگ یک و دانیال ماهینی بازیکن ملی‌پوشی که سرخابی‌های پایتخت هم به دنبال جذب او بودند، دیگر خریدهای سایپا تا اینجای کار بوده‌اند، از طرفی صحبت از بازگشت محمدرضا اخباری به سایپا و احتمال جذب سجاد شهباززاده است، همه اینها نشان می‌دهد سایپا می‌خواهد با توپ پر به لیگ هفدهم قدم بگذارد.

هدف‌گذاری برای آسیایی شدن

دایی که فصل گذشته با نفت تهران قهرمان جام حذفی شد و این تیم را آسیایی کرد در سایپا نیز استراتژی اصلی خود را بر کسب سهمیه لیگ قهرمانان متمرکز کرده است، او در این باره می‌گوید: هر جا رفته‌ام دوست داشتم حداقل سهمیه آسیایی را کسب کنم، در سایپا نه‌تنها این هدف را دنبال می‌کنم که معتقدم می‌توانیم برای قهرمانی بجنگیم.

سرمربی سایپا درباره فعالیت چشمگیری که در نقل و انتقالات دارد، تصریح می‌کند: در حال حاضر به دنبال تغییر 40 تا 50 درصدی در تیم هستم. دوست دارم تیم را جوان کنم و سایپا آینده‌دار باشد. سعی کردم بازیکنان جوانی که پارسال در نفت با آنها کار کرده‌ام را بیاورم، الحق بازیکنان خوبی هم هستند و سن‌شان پایین بوده و می‌توانند سال به سال برای سایپا کار کنند.

از اردوی‌های آماده‌سازی تا تجربه ماشین‌سازی

نارنجی‌پوشان که تمرینات پیش از شروع فصل خود را از 16 خردادماه در محل مجموعه فرهنگی ورزشی سایپا آغاز کرده‌اند، در ادامه این تمرینات دو اردوی تدارکاتی را در دستور کار دارند. دایی مطابق سنوات قبل قصد دارد تیمش را در اردبیل تمرین بدهد. طبق برنامه ریزی کادرفنی تیم فوتبال سایپا، این تیم نخستین اردوی خود را طی روزهای 26 خرداد تا 8 تیرماه در اردبیل برپا خواهد کرد و پس ازبازگشت، دومین اردوی تدارکاتی خود را از روز 16 تیر ماه در شهر رامسر برپا خواهد کرد که این اردو تا 22 همین ماه ادامه دارد.

با این حال تجربه فصل گذشته ماشین‌سازی به ما می‌گوید صرف آغاز زودهنگام تمرینات و پرکار بودن در فصل نقل و انتقالات نمی‌تواند ضامن موفقیت باشد، هرچند خریدهای دایی مبتنی بر جوانگرایی و آینده‌نگری است با این حال باید دید در روزهای آینده در نقل و انتقالات سایپا چه خواهد کرد و در نهایت چه نتیجه‌ای کسب خواهد شد؟

لیست بلند بالای مازاد

در شرایطی که تا اینجای کار کاظم برجلو، عزت‌الله پورقاز، غلامرضا رضایی و احمد گوهری از سایپا به‌طور قطع جدا شده‌اند، گفته می‌شود برخی دیگر از بازیکنان که قراردادشان به پایان رسیده به احتمال زیاد جایی در سایپا نخواهند داشت مگر این که باشگاه نتواند توفقیات خود در نقل و انتقالات را ادامه دهد و در این صورت دایی ناگزیر با برخی از این بازیکنان ادامه خواهد داد. امید خالدی، ایوب کلانتری، حامد شیری، حامد لک، سجاد مشکل‌پور، سیامک کوروشی، علی زینالی، محمدرضا خلعتبری، محمد سلطانی‌مهر و بوگدان میلیچ از این بازیکنان هستند که اکثر آنها در تیم دایی جایی نخواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها