اپلیکیشن های ویژه ماه مبارک رمضان

آوای نور

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای راز و نیاز و نزدیک شدن به خداوند ‌است. در این شماره از کلیک سراغ پنج نرم‌افزار موبایلی کاربردی رفته‌ایم که به شما کمک می‌کند در ماه مهمانی خدا راحت‌تر اعمال مذهبی خود را به جا بیاورید.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۱۱

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های بخش مذهبی در بین کاربران ایرانی، اپ‌های صوتی است. اپلیکیشن محبوب «قرآن صوتی حبل‌المتین» در همین گروه قرار می‌گیرد که می‌تواند گزینه مناسبی برای این ایام باشد. این برنامه امکانات مختلفی مانند پخش صوت سوره‌های قرآن، ترجمه و تفسیر را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از میان 27 قاری برجسته قرآن گزینه مورد نظر خود را پیدا کرده و آیات الهی را با این صوت گوش دهید. طراحی بخش‌های مختلف اپلیکیشن چشم‌نواز و کاربری آن راحت است تا در این زمینه اپلیکیشن نمره بالایی دریافت کند. در بخش تفسیر نیز دست شما باز است تا از میان سه تفسیر موجود، بهترین آن را برگزیده و مطالعه کنید. همچنین اگر علاقه دارید که در زمان قرائت قرآن با قاری همکلام شوید، اپلیکیشن با مشخص کردن هر بخش، شما را در این امر همراهی می‌کند.

راز سفره‌های رنگین

یکی از اصلی‌ترین مسائل در ماه مبارک رمضان، روزه گرفتن است که به صورت مستقیم با تغذیه شما در ارتباط است. در ماه مهمانی خدا توصیه‌های غذایی متعددی به روزه‌داران می‌شود. اپ «آشپزی در رمضان»، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های مختلف آشپزی و معرفی غذاهای مقوی است که می‌تواند در سحری‌ها و افطاری‌ها حسابی به کارتان بیاید. همچنین شما می‌توانید براساس گروه خونی، وزن و فعالیتتان رژیم مناسب در این ماه را برای خود انتخاب کنید تا روزه گرفتن در این روزها برایتان راحت‌تر بوده و باعث ضعف و ناتوانی نشود. در این اپ دستور پخت انواع آش‌ها، سوپ‌ها، فرنی‌ها و حلواها قرار گرفته تا مشکلی برای انتخاب غذای موردنظرتان نداشته باشید. دستور پخت‌ها در این اپلیکیشن به‌صورت کامل و کاربردی است و می‌توانید تعداد افرادی را که می‌خواهید برای آنها غذا درست کنید، انتخاب کرده تا مواد اولیه به همان مقدار برایتان به نمایش گذاشته شود.

مرور درس زندگی

اپلیکیشن رساله (ربنا) یکی از کاربردی‌ترین اپ‌های ویژه رمضان است. این اپلیکیشن در صفحه اول خود زمان باقی‌مانده تا افطار یا سحر را برایتان به نمایش می‌گذارد تا برنامه‌ریزی بهتری روی زمان خود داشته باشید. همچنین دعاهای روزهای ماه مبارک رمضان برایتان به نمایش گذاشته می‌شود تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به آنها دسترسی داشته باشید. البته آداب روزانه رمضان به دعا ختم نمی‌شود و نمازها و ذکرهای مختلف این ماه نیز در اپلیکیشن رساله وجود دارد. در کنار همه اینها می‌توانید به رساله مراجع تقلید مختلف دسترسی داشته باشید، آنها را مطالعه کنید و پاسخ سوالات شرعی و دینی خود را پیدا کنید. اپ رساله امکانات فنی مختلفی مانند جست‌و‌جو در رساله‌ها، انتخاب فونت، اندازه و رنگ آن را هم به شما می‌دهد تا هر طور که برایتان مطلوب‌تر است، مطالعه کنید.

برای پامنبری‌ها

رمضان زمان مناسبی برای رفتن به مساجد و نشستن پای منبر مجتهدین و روحانیون بعد از نماز ظهر و عصر و درس گرفتن از صحبت‌هایشان است، اما اگر به هر دلیلی زمان لازم یا توانایی جسمی برای این کار را ندارید، می‌توانید سراغ اپلیکیشن منبر بروید. در این اپ شما با چند ویدئو و صوت از سخنرانی‌های حجج‌اسلام پناهیان، قرائتی، رفیعی، عالی، دانشمند، قاسمیان، آیت‌الله مجتهدی تهرانی، فاطمی‌نیا، شجاعی و... روبه‌رو هستید که درس‌های زیادی برایتان در این روزهای مبارک دارد. این اپ کاملا رایگان است و تنها کافی است به اینترنت متصل شده و ویدئوی مورد نظر خود را دانلود کرده یا به‌صورت استریم مشاهده کنید. همچنین اگر سخنرانی‌های شخص یا موضوع مشخصی برایتان جذابیت دارد می‌توانید آن را در منوی اپلیکیشن نشانه‌گذاری کنید تا به محض اضافه شدن ویدئوی جدیدی با این مضمون، از طریق نوتیفیکیشن مطلع شده و به اپ بازگردید.

مدیریت خواب در ماه مبارک

تمام حال خوب و معنوی ماه رمضان سرجایش، اما بیدار شدن برای سحری آن هم در این روزهای بلند سال برای برخی کار سختی است و اراده‌ای قوی می‌خواهد. پس اگر دنبال یک راه‌حل جدی برای بیداری در ساعات ابتدایی روز هستید، پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن «سحرخیز» است. این اپ به‌صورت خودکار و با توجه به ساعت اذان و طلوع آفتاب، شما را بیدار می‌کند تا بتوانید سحریتان را میل کرده و نماز اول وقت را به جا بیاورید. به کمک این اپ قطعا شما خواب نمی‌مانید، زیرا گوشی به همین راحتی‌ها دست از سرتان برنمی‌دارد و راه ساکت‌ کردن آلارم گوشی تنها فشار دادن یک دکمه نیست. در اپ سحرخیز شما باید یکی از راه‌های قطع کردن آلارم را انتخاب کنید که شامل تکان دادن گوشی آن هم بیست بار، گرفتن عکس از محلی که قبلا تعیین کرده‌اید، روشن شدن محیط اطراف و اسکن بارکدی که قبلا اپلیکیشن در اختیارتان قرار داده، می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها