روشن است که ایجاد اشتغال اولویت اول کشور است و بزرگ‌ترین چالش آن نیز نبود منابع مالی برای سرمایه‌گذاری است. از این‌رو دولت‌ها به دنبال زمینه‌هایی کم‌خرج و زودبازده برای ایجاد شغل می‌گردند که ایجاد اشتغال توسط آنها بدون چشم‌داشت به خزانه و صرفا با حمایت غیرمستقیم، ممکن شود. این فرصت‌ها در هر کشوری به تناسب توانایی‌هایش متفاوت است و در ایران، فرهنگ و هنر چندین هزارساله این فرصت را به رایگان در اختیار گذاشته است.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۸۷

صنایع دستی با آن زیبایی و هنر منحصربه‌فردی که در آن به کار رفته، فرصتی ارزان و زودبازده و پرظرفیت برای ایجاد شغل محسوب می‌شود و واقعا جای تعجب است که چرا دولت‌های مختلف از گذشته
تا به امروز از این فرصت استفاده نکرده‌اند.

به طور خلاصه، صنایع دستی با اقدامات نه‌چندان بزرگ و پیچیده‌ معدن ایجاد شغل خواهند بود؛ اقداماتی در دوسوی عرضه و تقاضا. در سوی عرضه، به‌روز کردن تولیدات از طریق سلیقه‌سنجی، افزایش کیفیت، برقراری بیمه هنرمندان، تخفیف‌ها یا معافیت‌های مالیاتی، رایگان کردن همه نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی و ارائه مشاوره برای بازاریابی صادراتی سخت مفید است.

در سوی تقاضا نیز برخورد جدی با ورود کالاهای چینی و هندی به بازار ایران، تحریک تقاضای مردم برای خرید صنایع دستی از طریق مشوق‌های مالی چون بن‌های خرید گروهی، تبلیغات گسترده و استفاده از ظرفیت‌های سفارتخانه‌های ایران برای ترویج صنایع دستی و سرانجام فرهنگ‌سازی و تحریک عرق ملی برای خرید صنایع دستی ایرانی و تیپ‌سازی آن برای نسل جوان می‌تواند صنایع دستی را به یکی از پیشران‌ها و فرصت‌های توسعه کشور تبدیل کند؛ فرصتی که ارزان و حتی به رایگان به ما هبه شده است.

سیدعلی دوستی موسوی

دبیر ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها