مستند اندیشه های جاوید امروز از شبکه یک پخش خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۸۶
استکبار ستیزی امام خمینی در مستند اندیشه های جاوید شبکه یک

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، مستند اندیشه های جاوید به موضوع تفکرات امام خمینی در موضوع استکبار ستیزی می پردازد.

در این مستند به مخالفت های آشکار امام خمینی(ره) با سیاست های آمریکا در ایران در بحث کاپیتالاسیون آغاز می شود و با لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی ادامه می یابد.

لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی بخش از اصلاحات مورد نظر شاع مخلوع و آمریکا بود که در آن از شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان قید اسلام حذف و به جای سوگند به قرآن نیز سوگند به کتاب آسمانی قید شده بود که با مخالفت صریح و شدید حضرت امام مواجه شد.

مستند اندیشه های جاوید همچنین پس از پرداختی به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، روایتگر رهبری امام در شکل گیری نهضت انقلاب و پیروزی آن در بهمن 1357 خواهد بود.

این مستند در پایان عملیات نظامی نیروهای ارتش آمریکا به نام عملیات پنجه عقاب برای آزادسازی آمریکایی های گروگان گرفته شده در تسخیر لانه جاسوسی و شکست این عملیات نظامی در صحرای طبس را به تصویر می کشد.

مستند 25 دقیقه ای اندیشه های جاوید به تهیه کنندگی سهراب فاضلیان کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که امروز 13 خرداد حوالی ساعت 17:45 و تکرار آن یکشنبه 14 خرداد ساعت 7:15 پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها