کلاهبردار حرفه ای که با جعل هویت و عنوان از شهروندان چهار استان کلاهبرداری کرده بود در اقدام هوشمندانه پلیس آگاهی خراسان جنوبی دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۸۰
14 شاکی برای مهندس تقلبی که سیکل داشت

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با دریافت اخباری از سوی منابع و گزارشات مردمی مبنی براینکه فردی با اجاره یک واحد مسکونی در شهرستان بیرجند به بهانه استخدام و کار یابی از شهروندان وجه نقد دریافت می‌کند بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به احتمال کلاهبرداری، موضوع به طور ویژه و نامحسوس توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پیگیری شد و در تحقیقات اولیه مشخص شد که فرد مورد نظر غیر بومی استان است و خود را مهندس معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی استان خرایان جنوبی افزود: هویت واقعی متهم از طریق استعلام از سامانه‌های نیروی انتظامی مشخص شد و فرد مورد نظر که ساکن یکی از استان‌های همجوار بود تحت تعقیب استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و شهرستان طبس به جرم کلاهبرداری با این شیوه و شگرد است و در شهرستان یزد نیز دارای دو فقره پرونده قضایی است.

سردار مجید شجاع گفت:با هماهنگی مقام قضایی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای جلوگیری از امحاء مدارک و مستندات و با رعایت موازین قانونی و شرعی مخفیگاه وی بازرسی شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی از مدارک جعلی از قبیل مهر شرکت، فرم، پاکت آرم دار و ... کشف شد و در بررسی سوابق متهم پنج محکومیت مالی از جمله صدور چک بلا محل و تحصیل مال نامشروع احراز و ۱۴ شاکی در رابطه با اعمال مجرمانه این متهم شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: شاکیان پرونده اظهار داشتند که فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مهندس و با رفتار و گفتار اطمینان بخش و متقلبانه مبالغی را بابت یافتن کار و استخدام از آن‌ها گرفته است. در تحقیقاتی که از متهم شد در ابتدا منکر هر گونه فعالیت غیر قانونی شد، ولی هنگام مواجهه حضوری با شاکیان به ناچار اعتراف کرد و گفت: مدرکم سیکل است و به خاطر عشق و علاقه‌ای که به مهندسی داشتم خودم را به شاکیان مهندس معرفی کردم و از آن‌ها پول می‌گرفتم و هیچ شرکتی ندارم.

سردار شجاع تصریح کرد: پرونده متهم به مقام قضایی ارسال شده و تحقیقات در خصوص سایر جرایم احتمالی این کلاهبردار ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها