دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان گفت: عاملان اصلی کلاهبرداری با جعل عنوان رادیو پیام با اقدامات قضایی، پلیسی و فنی شناسایی وتحت تعقیب قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۳۷
کلاهبرداری با جعل عنوان رادیو پیام

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، دادخدا سالاری گفت: عاملان اصلی کلاهبرداری با جعل عنوان رادیو پیام با اقدامات قضایی، پلیسی و فنی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی گفت: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر اینکه افرادی با خط تلفن ثابت تهران و تحت عنوان مجری رادیو پیام با وی ارتباط و اعلام کرده اند که در قرعه کشی به مناسبت روز پدر شما برنده سفر به نجف اشرف شده اید و بلیط رفت برگشت برای شما صادر خواهد شد، شماره ملی و مشخصات خود را اعلام کنید.

سالاری افزود: این افراد بعد از ساعتی مجدداً با وی تماس و اعلام کرده است که بلیط سفر به عراق برای شما صادر و سپس اقدام به ارسال تصویر بلیط سفر عراق از طریق تلگرام به وی نموده و از وی میخواهند که جهت دریافت الباقی هزینه سفرش شماره کارت خود را ارسال و بعد از مدتی مجدداً با وی تماس و اعلام می دارند در کارت شما اشکالی وجود دارد به خودپرداز مراجعه کنند.

دادستان کرمان اضافه کرد: کلاهبرداران پیامکی در ادامه از فرد می خواهند که با وارد کردن شماره شناسه ای مبلغی به حساب آنها واریز و سپس خواستار عملیات دیگری جهت واریز الباقی مبلغ شده که از این طریق کلیه موجودی حساب وی را تخلیه می کنند.

وی گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد افراد مختلفی از این طریق میلیاردها ریال در نقاط مختلف کشور کلاهبرداری کرده اند که در این راستا کلیه حساب های بانکی متهمین شناسایی و با حکم قضایی توقیف شده است.

سالاری در ادامه خاطرنشان کرد: مردم دقت کنند که کلاهبرداران با جعل عناوین فریبنده از قبیل مراکز حکومتی و وزارتخانه و سازمانهای دولتی رادیو، تلویزیون و حتی اماکن مقدس فریب تماس های تلفنی به ظاهر موجه را نخورند چرا که در پشت این عناوین به ظاهر موجه اما غیرواقعی دامهای بزرگی توسط مجرمین گسترده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها