سنگین‌ترین شکست آن هم مقابل یک تیم عربی... بدتر از این هم می‌شد؟

افسوس و حسرت

پیشانی فوتبال باشگاهی ایران در آسیا در شبی کابوس‌وار سنگین‌ترین شکست بین‌المللی تاریخ خود را پذیرفت، شکستی که تداعی‌کننده تحقیر برزیل نامدار در جام‌جهانی 2014 برابر آلمان بود؛ هر دو دور از ذهن، اما ویرانگر!
کد خبر: ۱۰۳۶۸۶۷

فوتبال است دیگر , غیرقابل پیش‌بینی بودن آن رمز و راز زیبایی‌اش است. بدبین‌ترین هواداران فوتبال هم تصور نمی‌کردند استقلال تهران؛ تیم جوانی که از نیم‌فصل دوم به این‌سو با نمایش دلپذیر دل هوادارانش را به‌دست آورده بود، در امارات مقابل العین چنان گرفتار شود که علاقه‌مندان به فوتبال ایران برای پایان بازی لحظه‌شماری کنند! لحظه‌شماری نه برای به دست آوردن پیروزی در یک بازی میلیمتری که برای رهایی از تحقیر نشدن بیشتر. ضربان قلب هواداران استقلال در طول بازی لحظه به لحظه تند و تندتر می‌شد و در حالی که بنفش‌پوشان نامدار العین با محوریت بهترین بازیکن آسیا عمر عبدالرحمن جولان می‌دادند، در نهایت پیروزی 6 بر یک به سود العین رقم خورد.

استقلال؛ باشگاهی که با دو عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و دو ستاره‌ای که به همین مناسبت روی پیراهن آن نقش بسته است، گرچه تصور می‌شد شب سختی را در پیش داشته باشد، اما به لطف برتری یک بر صفر در بازی رفت همگان امیدوار بودند به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه یابد، اما در شبی که افکار تاکتیکی سرمربی این تیم راه به جای نبرد و میانه میدان استقلال به‌دلیل مصدومیت و غیبت بازیکنان اصلی عرصه تاخت و تاز حریف شد، استقلال ایران با آن همه نام و آوازه‌اش در آسیا سنگین‌ترین شکست تاریخ خود و فوتبال ایران در عرصه آسیا را بپذیرد. شکستی که مشابه آن را سه سال پیش در جام جهانی برزیل دیدیم؛ جایی که کار سخت برزیل بدون نیمار و تیاگو سیلوا پیش‌بینی می‌شد، اما تحقیر 7 بر یک این تیم برابر آلمان هرگز!

با این حال فوتبال هم مثل زندگی ادامه دارد و به قول منصوریان باید امیدوار بود و آرزو کرد نمایندگان فوتبال ایران هرگز در سطح آسیا چنین شبی‌هایی را نبینند.

منصوریان:‌خیلی بد بودیم

منصوریان در نشست خبری پایان بازی این‌گونه اظهارنظر کرد: متأسفانه شکست تلخی بود. دو سه مصدوم در این بازی داشتیم و یکی دو بازیکن هم در اواسط بازی مصدوم شدند. مجبور شدیم سیستم تیم را تغییر دهیم. درمجموع از عملکرد بازیکنان و خودمان راضی نیستم. هرچه تلاش کردیم به بازی برگردیم، شرایط سخت‌تر می‌شد. از هواداران عذرخواهی و سعی می‌کنیم برای فصل بعد با آوردن چند بازیکن در طراز بین‌المللی، این تیم را به نقطه بالاتر برسانیم. امیدوارم هرگز در دوران فوتبالم دیگر چنین روزهایی را نبینم.

سرمربی استقلال در شوک

سرمربی استقلال پس از بازی با العین و شکست 6 بر یک تیمش شوکه بود. با کسی حرف نمی‌زد و انگار در دنیای دیگری بود. منصوریان با امید و آرزوهای زیاد پا به بازی با العین گذاشت. او قبل از مسابقه می‌گفت اگر تیمش برنده بازی باشد، می‌توانند یک سال فوق‌العاده و رویایی را در پیش داشته باشند. او با خودش حساب و کتاب‌هایی کرده بود و می‌دانست اگر پنج بازیکن به تیمش اضافه کند، استقلالی می‌سازد که فصل آینده و مراحل بالاتر لیگ قهرمانان می‌تواند شانس بیشتری داشته باشد. سرمربی استقلال بین دو نیمه در رختکن با التهاب زیادی درباره تاکتیک‌های نیمه دوم حرف می‌زد و در این بین به انتقاد از بازیکنان می‌پرداخت. علیرضا منصوریان پس از بازی تلاش کرد طوری حرف بزند که مبادا شکست به گردن بازیکنان بیفتد.

منصوریان ترکیبی را روانه میدان کرد که انتقادها را برانگیخت. او پس از بازی به قدری ناراحت بود که با هیچکس حرف نمی‌زد. اطرافیان تیم می‌گفتند انگار او همان شب ده سال پیرتر شده است؛ چراکه چهره اش شکسته بود. منصوریان در مسیر بازگشت به تهران هم کلافه بود و مدام یک جمله تکرار می‌کرد: «چطور جواب هواداران را بدهیم.»

شگفتی سرمربی العین

زوران مامیچ، سرمربی العین که خودش نیز این پیروزی پرگل را باور نداشت، در پایان بازی گفت: هرچند مطمئن بودم در این بازی می‌توانیم بازی فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش بگذاریم و دروازه استقلال را باز کنیم، اما انتظار زدن 6 گل به آنها را نداشتم.

وی درخصوص بازیکن کره‌ای خود که آخرین بازی‌اش را برای این تیم انجام داد نیز اظهار کرد: لی میونگ، بازیکنی خوش‌تکنیک و یکی از بهترین بازیکنان ما بود. به همین خاطر از جدایی او خوشحال نیستیم. العین بازیکن خوبی را از دست می‌دهد، اما به هر حال باید به تصمیم او احترام بگذاریم.

عملکرد خیره‌کننده عمر عبدالرحمن

عمر عبدالرحمن، ستاره تیم فوتبال العین برای چهارمین بار در این فصل به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. این بازیکن در شرایطی به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش با استقلال انتخاب شد که این افتخار را برای چهارمین بار در این فصل به دست آورد. این بازیکن در دیدارهای العین ـ ذوب‌‌آهن، بنیادکار ـ العین، العین ـ بنیادکار هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده بود. عبدالرحمان با دو گلی که به استقلال زد، شمار گل‌هایش را در این فصل لیگ قهرمانان آسیا به هفت گل رساند.

برتری قاطع العین در آمار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها