گرمای 50 درجه‌ای از‌ راه رسید

با این‌که هنوز بهار تمام نشده، اما گرما در بسیاری از نقاط کشور از راه‌رسیده، به گونه‌ای که شدت گرما در برخی استان‌ها به 50 درجه رسیده یا بزودی خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۴۳

براین اساس، دمای 50 درجه‌ای شهر راسک شهرستان سرباز، این منطقه را در صدر لیست شهرهای گرم کشور قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که یکشنبه هفته جاری، شهر راسک دمای 49 درجه‌ای را تجربه کرد پیش‌بینی کرد، این دما به 51تا52 درجه افزایش یابد.

محمد فرجی همچنین به دمای دیگر مناطق جنوب سیستان و بلوچستان هم اشاره کرد و افزود: دمای شهرستان کنارک هم روز گذشته به 48 درجه رسید که از 18 سال گذشته تاکنون در این منطقه بی‌سابقه بوده است. وی گفت: پدیده افزایش دما در استان تاامروز تداوم خواهد داشت، اما از روز سه‌شنبه این هفته با وقوع پدیده وزش باد در نواحی شمالی، 6 تا 8 درجه از شدت دما در نواحی شمالی و مرکزی کاسته می‌شود.

خوزستان به 48 درجه می‌رسد

در همین حال، مدیرکل هواشناسی خوزستان از روند افزایشی دما در استان تا روز چهارشنبه این هفته خبر داد.

کورش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ از امروز تا چهارشنبه، روند افزایش دما در استان خوزستان را خواهیم داشت که در جریان این روند، دمای هوا می‌تواند به 48 درجه سانتی‌گراد هم برسد. وی افزود: این روند بیانگر گرمای زودرس در استان خوزستان است و نشان می‌دهد الگوی تابستانه زودتر از همیشه روی خوزستان مستقر شده است.

بهادری ادامه داد: دیروز یکشنبه بیشترین دما در استان خوزستان در اهواز و امیدیه بود که دمای 47 درجه‌ای را تجربه کردند. همچنین خنک‌ترین شهر استان ایذه با 20 درجه سانتی‌گراد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها