منچستریونایتد- آژاکس امشب فینال لیگ اروپا را برگزار می‌کنند

شیاطین سرخ در سرزمین زلاتان

ورزشگاه فرندز آره‌نا در استکهلم سوئد،‌ امشب میزبان آخرین بازی لیگ اروپاست. دیدار فینال بین دو تیم سابقه‌دار و بزرگ فوتبال اروپا برگزار می‌شود: منچستریونایتد و آژاکس.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۷۶

دغدغه‌های مورینیو

ژوزه مورینیو، روزگاری خود را بزرگ ترین مربی دنیا می‌دانست؛ اما در اولین فصل حضورش در منچستریونایتد و با وجود خریدهای سرسام‌آور، رتبه‌ای بهتر از عنوان ششمی لیگ برتر به دست نیاورد. او حالا تنها یک راه دارد: قهرمانی در لیگ اروپا. مورینیو می‌داند، اگر تیمش بتواند قهرمان لیگ اروپا شود، سهمیه در لیگ قهرمانان فصل بعد را دریافت می‌کند و این همان چیزی است که این مربی جاه‌طلب می‌خواهد. او با عنوان ششمی لیگ جزیره هیچ سهمیه‌ای دریافت نکرده،جز همین لیگ اروپا در فصل بعد و این باب میل او نیست. او لیگ قهرمانان را می‌خواهد تا دوباره در میان تیم‌های بزرگ باشد. تیم او هنوز نتوانسته نبود زلاتان ابراهیموویچ را هضم کند و در بازی‌های اخیر فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است. راشفورد اگرچه خوب بوده؛ اما نتوانسته جای خالی زلاتان را پر کند. رونی هم با روزهای طلایی خود فاصله بسیاری دارد. پوگبا هم اگرچه از روزهای پریشان ابتدای فصل دور شده؛ اما هنوز عنوان گران‌ترین بازیکن دنیا فشاری روی شانه‌های او ایجاد کرده و ذهنش مشغول توقع بالای هواداران است.

یونایتد که در مقطعی از این فصل در 45 روز 12 بازی انجام داد، حالا با رفع خستگی به دیدار تعیین‌کننده فینال می‌اندیشد؛ دیداری که بی‌تردید چشم‌های بسیاری را به دنبال خود دارد؛ اما نه به اندازه لیگ قهرمانان و مورینیو با علم به این موضوع، قهرمانی را می‌خواهد تا دوباره به آن لیگ بزرگ برگردد.

کارخانه بازیکن‌سازی

در طرف دیگر، آژاکس قرار دارد. پتر بوش هلندی توانسته آژاکس را به روزهای خوب خود هدایت کند. او تیمی بومی و جوان ساخته تا آینده هلند باشد. کاپیتان اول و دوم تیم او (کلاسن و ولتمن) هر دو هلندی هستند و کاپیتان سوم او شون دانمارکی است و همین نشان می‌دهد، او چه تاکیدی روی بازیکنان هموطن خود دارد. بوش توانسته آژاکس را به آنچه هواداران انتظارش را دارند، نزدیک کند. آژاکس روزگاری کارخانه بزرگ بازیکن‌سازی برای فوتبال اروپا بود و بوش تلاش می‌کند آژاکس همه نیازهای خود را از آکادمی قدرتمندش بگیرد.

آژاکس در پایان این فصل لیگ هلند، 81 امتیازی شد و قهرمانی فصل را با اختلاف یک امتیاز به فاینورد داد؛ اما عملکرد این تیم در طول این فصل قابل دفاع بود. آنها در لیگ اروپا هم خوش درخشیدند و حریفان بزرگی را از سر راه برداشتند. بوش و شاگردانش می‌خواهند، آنچه را که فاینورد قادر به انجام آن بود، تکرار کنند.

فاینورد قهرمان این فصل لیگ هلند در اولین بازی این فصل لیگ اروپا توانست با یک گل، منچستریونایتد را شکست دهد. اگرچه یونایتد آن باخت را با تحقیر فاینورد در اولدترافورد و با نتیجه 4 بر صفر جبران کرد؛ اما آن شکست هنوز در ذهن مورینیو و شاگردانش هست.

تابلوی نتایج مراحل حذفی

آژاکس 4 لیون فرانسه یک

لیون 3 آژاکس یک

سلتاویگو اسپانیا صفر منچستریونایتد یک

منچستریونایتد یک سلتا یک

آژاکس 2 شالکه آلمان صفر

شالکه 3 آژاکس 2

منچستریونایتد 2 اندرلخت بلژیک یک

اندرلخت یک منچستریونایتد یک

روستوف روسیه یک منچستریونایتد یک

منچستریونایتد یک روستوف صفر

کپنهاگن دانمارک 2 آژاکس یک

آژاکس 2 کپنهاگن صفر

منچستریونایتد 3 سن‌اتین فرانسه صفر

سن‌اتین صفر منچستریونایتد یک

لژیا ورشو لهستان صفر آژاکس صفر

آژاکس یک لژیا صفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها