دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

طبق قانون حق صدور سند خودرو با دفترخانه هاست

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه موضوع شماره گذاری و صدور سند برای خودروها همچنان محل نزاع میان نیروی انتظامی و دفترخانه هاست، تصریح کرد: طبق قانون نیروی انتظامی حق صدور سند خودرو را نداشته و باید در دفاتر رسمی ثبت اسناد این روال طی شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۰۸
طبق قانون حق صدور سند خودرو با دفترخانه هاست

ولی داداشی در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: پرونده تعویض پلاک و بطور کلی نقل و انتقال خودروها همچنان مفتوح بوده و از سال گذشته با طرح شکایت دفترخانه ها از نیروی انتظامی، کار گروه تخصصی کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیر حل این موضوع است.

وی در خصوص رویکرد کمیسیون متبوع خود در این ارتباط خاطر نشان کرد: هیات رییسه اصل 90 و اعضای اصلی این کمیسیون متفق القول شکایت دفاتر رسمی ثبت را وارد دانسته و بر آن شد تا با تشکیل کار گروهی مناقشه میان دو ارگان مذکور حل و فصل گردد ولی تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده ایم.

داداشی ادامه داد: چندی پیش هم رییس قوه قضاییه بر صدور سند توسط دفتر خانه ها صحه گذاشتند، با این وجود مجلس مصمم است با تشکیل جلسه با مسئولان سازمان های ذیربط موضوع را مورد بررسی جامع قرار داده تا ان شالله بحث صدور برگ سبز خودروها تعیین تکلیف شود.

شایان ذکر است: پیرامون اختلاف نظر راهنمایی و رانندگی و سازمان ثبت اسناد، پلیس معتقداست برگ سبزی که با اتکا به اطلاعات و استعلامات انجام شده در مراکز فک و تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو صادر می‌شود حکم سند رسمی دارد و شهروندان نیازی نیست با صرف وقت و هزینه‌های مضاعف، این روند را در جای دیگر و در سند دیگری به ثبت برسانند. اما سازمان ثبت اسناد با اتکا به همین قانون معتقد است، وظیفه نیروی انتظامی شماره‌گذاری و تعویض پلاک است و این دفترخانه‌های ثبت هستند که صلاحیت ثبت رسمی معاملات و نقل و انتقالات خودرو را بر عهده دارند.

اکنون الزامی بودن یا نبودن ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها جزو مسائل حقوقی شهروندانی است که در کلاف سردرگم اختلافات نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد گیر کرده‌اند. اگر تفسیر پلیس از این قانون مورد استناد باشد، بنابراین هیچ نیازی نیست که شهروندان در نقل و انتقالات خودرو سالانه میلیاردها تومان پول و وقت خود را هزینه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها