از کنار دو موفقیت ارزشمند کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند نمی‌توان براحتی گذشت؛ دو موفقیتی که نوید روزهای درخشان‌تری برای کشتی ایران داد؛ هم قهرمانی مقتدرانه جوانان شایسته، ما را به آینده امیدوارتر کرد و هم کسب کرسی دبیرکل شورای کشتی آسیا که می‌تواند نقش ما را در دیپلماسی کشتی قاره کهن پررنگ کند.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۰۹

قهرمانی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها در حالی به دست آمد که شاید خود من هم تصور نمی‌کردم جوانان ما بتوانند چهار مدال ارزشمند کسب کنند، اما این مهم به لطف حرکتی که از رقابت‌های جهانی مجارستان توسط کادرفنی آغاز شد، به دست آمد. مهم‌ترین نکته‌ای که در دل این قهرمانی است بازگشت خودباوری و انگیزه بی‌نظیر به جوانان پشت خط مانده‌ای است که شاید در گذشته می‌شد بیشتر به آنها توجه کرد، حالا تیم ما با این خودباوری و انگیزه و فرصت برابری که به دلیل رقابت‌های انتخابی حاصل شده است، در همه اوزان حرف برای گفتن دارد و در برخی اوزان دو، سه کشتی‌گیر قدر داریم که می‌توانند در جهان بدرخشند. این قهرمانی نشان داد تیم تحت هدایت علی اشکانی می‌تواند هم در بازی‌های آسیایی جاکارتا و هم در المپیک توکیو خوش بدرخشد.

در این رقابت‌ها توفیق بزرگ دیگری حاصل شد، این که حمید بنی‌تمیم، نایب رئیس فدراسیون کشتی به عنوان دبیرکل شورای کشتی آسیا انتخاب شد تا پس از انتخاب رسول خادم به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی کشتی، یک کرسی ارزشمند دیگر عاید کشتی ایران شود. بر خلاف کسانی که معتقدند کرسی رسول خادم در اتحادیه جهانی کشتی کم اثر است، معتقدم او می‌تواند به بهترین شکل از این کرسی بهره ببرد مشروط بر این که توسط دولتمردان در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت شود. کشتی ایران این شایستگی را دارد که در همه زمینه‌ها در سطح قاره و جهان بدرخشد و خوشحالیم از این که با کسب کرسی‌های موثر می‌توانیم توانایی کشتی ایران را بیشتر به منصه ظهور برسانیم.

بهرام مشتاقی

عضو شورای فنی کشتی فرنگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها