ایران در کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان شد

فتح آسیا با سربازان اشکانی

اتفاق بزرگ خیلی زودتر از آنچه انتظارش را داشتیم افتاد و تیم کشتی فرنگی ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد. وقتی حسین نوری روی تشک رفت و چهارمین مدال طلا را در رقابت‌های کشتی فرنگی 2017 آسیا از آن خود کرد، ایران‌ با چهار طلا، یک نقره و دو برنز مقتدرانه فاتح آسیا شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۰۷

در جریان رقابت‌های وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در دهلی پایتخت هند، حسین نوری نماینده وزن 85 کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید و چهارمین مدال طلای ایران در آسیا را بر گردن آویخت.

پیش از این 7 فرنگی کار دیگر ایران به مصاف حریفان شان رفتند که در پایان رامین طاهری در وزن 80 کیلوگرم، سید مصطفی صالحی‌زاده در وزن 98 کیلوگرم و بهنام مهدی‌زاده در سنگین وزن به مدال طلا رسیدند. افشین بیابانگرد در 71 کیلوگرم به مدال نقره رسید و سامان عبدولی در 59 کیلوگرم و علی ارسلان در 66 کیلوگرم نیز به مدال برنز قناعت کردند.

پژمان پشتام نیز در وزن 75 کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت. پیش از مسابقه‌ها علی اشکانی، سرمربی تیم ملی قول قهرمانی ایران را در این رقابت‌ها داده بود که باید گفت به وعده اش وفا کرد. ایران که پیش از این قهرمانی خود را در آسیا مسجل کرده بود در پایان این رقابت‌ها با چهار مدال طلا، یک‌ نقره و دو برنز مقتدرانه بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

مسئولیت جدید بنی‌تمیم

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی ایران و دبیرکل جدید شورای کشتی آسیا کسب این کرسی بین‌المللی را حاصل تلاش چند ماهه تیم دیپلماسی کشتی ایران می‌داند. حمید بنی‌تمیم در مورد انتخابات شورای کشتی آسیا می‌گوید: انتخابات روز پنجشنبه برای تعیین هفت عضو جدید هیات‌رئیسه شورای کشتی آسیا یک جنگ تمام عیار بود که خوشبختانه با نتیجه خوبی برای کشتی ایران و البته آسیا تمام شد.

وی می‌گوید برای کسب کرسی‌های بیشتر به ارتباطات بین‌المللی نیاز است. بنی‌تمیم ادامه می‌دهد: مجموعه رقبای غیرآسیایی، به دنبال این بودند که جای پای خود را در کشتی آسیا نیز باز کنند اما به هرحال با تلاش منطقی و حساب شده تیم دیپلماسی کشتی ایران و چند کشور دیگر این موضوع محقق نشد و از سوی دیگر به عنوان نماینده ایران از مجموع 33 رای، 21 رای را به دست آوردم که این موضوع حاصل رایزنی و تعامل مناسب و صادقانه است.

رده‌بندی تیمی

1- ایران 69 امتیاز

2-قزاقستان 59 امتیاز

3-کره جنوبی 59 امتیاز

4- ژاپن 51 امتیاز

5-چین 50 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها