رقابت بزرگ اندرویدی‌ها در شهر

بازار ایران این روزها شاهد حضور دو سوپراستار اندرویدی جدید است. دو پرچمدار جدید سامسونگ و ال‌جی که سرانجام در ویترین مغازه‌های ایرانی جای گرفته‌اند و رقابتی تنگاتنگ را با یکدیگر شروع کرده‌اند. البته گوشی‌های ال‌جی جی6 و سامسونگ اس8 چندان هم بی‌رقیب نیستند و محصولات دیگری هم برای شاخ و شانه کشیدن با این محصولات وجود دارد. یکی از این گوشی‌های قدرتمند هوآوی پی 10 است.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۶۱

در این شماره به مقایسه این سه گوشی اندرویدی قدرتمند پرداخته‌ایم تا بتوانید انتخابی ایده‌آل را تجربه کنید.

راند اول

اولین رقابت این سه محصول به صفحه‌نمایش و ابعاد آن برمی‌گردد. گوشی گلکسی اس8 با توجه به لبه‌های منحنی‌ بزرگ‌ترین ابعاد را دارد که 6/83 درصد از بدنه گوشی را پوشانده است. بعد از اس‌8 سامسونگ، پرچمدار جی6 بزرگ‌ترین نمایشگر را به خود اختصاص داده، اما جالب این‌که گوشی پی‌10 هوآوی با وجود یدک کشیدن پسوند پلاس با 5/5 اینچ صفحه‌نمایش، کوچک‌ترین نمایشگر را نسبت به رقبا دارد. البته برتری سامسونگ فقط در ابعاد نیست و شفافیت صفحه نیز به‌طور چشمگیری بهتر از دو گوشی دیگر است. در وزن نیز شرایط به نفع سامسونگ و البته ال‌جی است و هر دوی این پرچمدارها با 155 گرم، نسبت به ابعادشان گوشی‌های سبکی به حساب می‌آیند.

گوشی پی‌10 هوآوی نیز با 10 گرم وزن اضافه 165 گرم وزن دارد. بدنه دو گوشی ال‌جی و هوآوی هر دو از آلومینیوم ساخته شده‌ که مقاومت آنها را بالا می‌برد، اما سامسونگ مانند گوشی‌های قبلی‌ خود از ترکیب فلز و لایه شیشه‌ای استفاده کرده که باعث می‌شود بدنه گوشی براق، اما بشدت آسیب‌پذیرتر باشد.

راند دوم

شرکت هوآوی پافشاری روی استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود را ادامه داده و بار دیگر از پردازندهHiSilicon Kirin 960 استفاده کرده است. در کنار این تراشه چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز جاسازی شده تا پرچمدار هوآوی چیزی از یک گوشی قدرتمند کم نداشته باشد.

در مقابل این قدرت‌نمایی هوآوی، شرکت سامسونگ محصولات خود را به دو تراشه متفاوت Snapdragon 835 و Exynos 8895 Octa مجهز کرده که البته عملکرد هر دو تراشه شبیه هم بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همچنین چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز در این گوشی‌ تکرار شده است.

شرکت ال‌جی که پرچمدار خود را کمی زودتر از اس8 سامسونگ وارد بازار کرده از نسل قبلی پردازنده‌های کوآلکام استفاده کرده تا در این مورد بازی را به سامسونگ واگذار کرده باشد، اما باز هم شاهد تکرار چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هستیم، اما جالب است بدانید در تست بنچمارک انتوتو، هوآوی پی‌10 بالاتر از رقبا قرار گرفته است.

کسانی که از دو سیمکارت استفاده می‌کنند، می‌توانند خوشحال باشند که هر سه گوشی از سیمکارت دوم پشتیبانی می‌کنند، اما اگر علاقه‌مند استفاده از سیمکارت دوم هستید باید قید استفاده از کارت حافظه جانبی را بزنید، در غیر این صورت امکان پشتیبانی از حافظه 256گیگابایتی برای هر سه گوشی وجود دارد.

راند آخر

بعد از مقایسه ویژگی‌های سخت‌افزاری اصلی مانند تراشه، رم و حافظه داخلی، زمان آن رسیده که سراغ دوربین گوشی برویم. دو گوشی ال‌جی جی6 و هوآوی پی‌10 از دوربین دوگانه استفاده می‌کنند، اما در این بین پی‌10 کمی چاشنی کار را بیشتر کرده و با استفاده از یک دوربین 20 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 12مگاپیکسلی، ترکیب قدرتمندی را ساخته است. شرکت ال‌جی نیز دو دوربین 13 مگاپیکسلی را کنار هم قرار داده تا ثبت تصاویر سوپرواید بسیار راحت و لذتبخش باشد، اما شرکت سامسونگ ترجیح داده از همان ‌حسگرهای دوربین گلکسی اس7 برای اس8 استفاده کند تا هزینه‌های ساخت از این بالاتر نرود. البته پیشرفت‌های نرم‌افزاری باعث شده عملکرد دوربین نسبت به نسل قبل بهبود یابد. در بخش دوربین سلفی هوآوی و سامسونگ با دوربین هشت مگاپیکسل در کنار هم قرار می‌گیرند تا جی‌6 با پنج مگاپیکسل دوربین سلفی یک پله عقب‌تر قرار بگیرد. در آزمایش صدا می‌توان هر سه گوشی را در کنار هم قرار داد، اما هدست‌های سامسونگ یک سرو گردن از دو حریف دیگر قوی‌تر است.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها