حامد عسگری شاعر و ترانه‌سرای اهل بم هفته پیش مهمان خندوانه بود. او در این برنامه درباره تاریخ بم گفت: بعد از زلزله، تحقیقاتی انجام شد که تاریخ بم را به گذشته‌های دور می‌برد و در شاهنامه فردوسی، تاریخ بیهقی از آن نام برده شده است. شهر بم قبل از زلزله دو سینما داشت و پس از زلزله سالنی مختص فیلم دیدن در آن تاسیس نشده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۶۸

وی در ادامه گفت: شهری با این سابقه هنری و هنرمندان، حیف است که سینما نداشته باشد و بشدت کمبود فرهنگسرا به‌عنوان پاتوقی برای بچه‌های اهل هنر کرمان حس می‌شود. وی از علاقه خود نسبت به سعدی شاعر ایرانی گفت و تاکید کرد: همیشه بین دوستانم می‌گویم که حاضرم یک چشم نداشته باشم ولی در عوض نیمی از اشعار سعدی مال من بود.

تاثیرات بابک بیات

بهرام دهقان‌یار، آهنگساز بسیاری از موسیقی‌های به یادماندنی آثار تلویزیونی در برنامه ساعت 25 از احوالات خودش و آثارش گفت. آهنگساز سریال خانه مادربزرگه و پدرسالار سوال اول درباره کم‌کاری این روزهایش را این‌گونه پاسخ داد که هر آهنگسازی پس از دوره‌ای فعالیت نیاز به کمی فرصت مطالعاتی و مرور و تجدید قوای فکری و معنوی دارد. دهقان‌یار درباره شرایط حال حاضر موسیقی گفت که نگاه مصرفی و استقبال عمومی سبب شد شاهد عرضه آثاری باشیم که چند روز پس از ارائه و شنیده شدن تاثیرش از بین می‌رود و تاکید کرد که این موضوع محدود به ایران هم نیست. از تاثیر فراوان بابک بیات بر موسیقی اش و همسایگی اش با این آهنگساز هم گفت که پس از دوره‌ای به نوازندگی پیانو و تنظیم بسیاری از آثارش مثل پرنده منجر شد و حتی قوت قلبش پس از ساخت موسیقی خانه مادربزرگه بود.

سیلی رفیق قدیمی

برنامه 500 خندوانه با حضور احسان علیخانی لحظات جالبی داشت و وقتی صحبت از حاشیه‌های سه ستاره شد علیخانی گفت که حاشیه هایش از متن بیشتر است و رامبد جوان را ستود که با وجود تمایل به برنده شدن، قواعد حضور در چنین رقابتی را می‌داند. علیخانی صحبت‌های تازه‌ای هم درباره روز اعلام شایعه فوتش مطرح کرد. در توضیح آن روز گفت که آن لحظه خوابیده بوده و وقتی با صدای دوستش بیدار شده با تماس عادل فردوسی‌پور مواجه می‌شود که با حالتی ناراحت از شنیدن این خبر با او حرف زده است. علیخانی ادامه داد که پس از بیداری، تلفنش مدام زنگ می‌خورده و قسمت جالب جایی بود که علیخانی گفت یکی از دوستانش پس از شنیدن این خبر به دفتر کارش می‌آید و از شدت ناراحتی یک سیلی به او می‌زند!

موش دردسرآفرین

امیر جعفری از جمله مهمانانی بود که دوباره به برنامه خندوانه دعوت شد. او که همراه پسرش در برنامه حاضر شده بود ابتدا و در پاسخ به درخواست رامبد جوان برای سلام کردن با صدای بلند گفت که خجالتی است هر چند به اصرار انجامش داد. جعفری ترسش از موش را در قالب داستان پیدا شدن موشی در خانه‌شان روایت کرد که به محض دیدنش از ترس روی مبل پرید و فریاد زد. او ادامه داد بعد از آن به زحمت خودش را به در رساند و به سمت آتش‌نشانی رفت و به گفته خودش به آنها التماس کرد که بیایند و موش را بگیرند که بالاخره آمدند و این کار را انجام دادند. صحبت که سمت ورزش رفت جعفری از رواج اهانت در فضای مجازی به خاطر طرفداری اش از یک تیم گفت و از این‌که به خاطر این موضوع با مطالب ناخوشایندی روبه‌رو شده گلایه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها