کینگ‌کونگ چهره افسانه‌ای دنیای سینما و ادبیات، برای ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز تازه‌اش رسانه تلویزیون را انتخاب کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۶۶
غرش تلویزیونی کینگ‌کونگ

مجموعه تازه قاب کوچک «کینگ‌کونگ جزیره اسکال» نام دارد. دو شبکه تلویزیونی آی‌ام گلوبال و مارویزا اینترتینمت تهیه‌کنندگان این اکشن ماجراجویانه علمی تخیلی هستند. با تولید این مجموعه، تماشاگران تلویزیونی اولین کار زنده را در رابطه با این میمون غول‌پیکر و عاشق‌پیشه خواهند دید. رسانه تلویزیون قبل از این چندین بار ماجراجویی‌های کینگ‌کونگ را به صورت انیمیشنی تهیه و تولید کرده است. فیلمنامه مجموعه تازه را تیم دو نفره جاناتان پنر و استیسی تایتل می‌نویسند. کتاب کلاسیک مریان سی کوپر که دهه 20 میلادی منتشر و کاراکتر کینگ‌کونگ را به مردم معرفی کرد، دستمایه اصلی نویسندگان فیلمنامه نسخه جدید تلویزیونی آن است. تهیه‌کنندگان مجموعه اعلام کرده‌اند فیلمنامه‌شان به داستان کلاسیک آن کاملا وفادار خواهد ماند و همان مضمون‌ها را به زبانی تازه و نو ارائه خواهد کرد. به این ترتیب، حال و هوای مجموعه زن‌محور خواهد بود و تقابل فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر را در راس ماجراهای خود خواهد داشت.

سازندگان مجموعه بر این باورند که داستان کینگ‌کونگ داستانی برای همه دوران است و هیچ وقت بوی کهنگی نمی‌گیرد. هدف آنها نمایش تلاش یک موجود حیوانی برای ادامه حیات در دل مناسبات بی‌رحمانه‌ای است که گروهی آدم طماع خلق کرده‌اند. به گفته تهیه‌کنندگان مجموعه، این داستان سرشار از ماجراجویی و درس برای عموم مردم و تماشاگران است و نسل جدید دوستداران کینگ‌کونگ را راضی و خشنود می‌کند. هنوز زمانی برای زدن کلید فیلم‌برداری کینگ‌کونگ جزیره اسکال تعیین نشده است. این مجموعه در یک فصل 13 قسمتی تولید شده و گروهی از هنرمندان سرشناس دنیای سینما در پشت و جلوی دوربین با آن همکاری خواهند کرد. اما هم‌اکنون معلوم نیست چه کسانی کارگردان اپیزودهای مختلف و بازیگران نقش‌های اصلی آن خواهند بود. تا به حال فقط این نکته مشخص شده که این درام پرتنش ماجراجویانه، برای زمستان سال آینده میلادی روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

هر دو صنعت سینما و تلویزیون در دهه‌های گذشته چندین بار کینگ‌کونگ را به صورت فیلم و مجموعه درآورده‌اند. قاب کوچک اولین بار در سال 1966 یک مجموعه انیمیشنی از ماجراهای کونگ تولید کرد. این مجموعه که خیلی زود به صورت یک کار محبوب تلویزیونی درآمد، حالا لقب یک کار کلاسیک را گرفته است. موسیقی متن این مجموعه بسیار گل کرد و طرفداران زیادی داشت. تلویزیون ایران هم سال‌ها قبل این انیمیشن را به صورت کامل پخش کرد. رسانه تلویزیون در سال 2000 هم دوباره ماجراجویی‌های کینگ‌کونگ را در قالب یک کار انیمیشنی به تصویر کشید. سومین مجموعه مهم تلویزیونی از این میمون غول‌پیکر، سال قبل تولید شد. در سینما هم تا به حال بیش از ده بار داستان کینگ‌کونگ تبدیل به فیلم سینمایی شده است. به‌جز نسخه کلاسیک سال 1933، در دهه 70 میلادی فیلمی به کارگردانی جان گیلرمن ساخته شد که موفقیت زیادی به دست آورد. پیتر جکسون هم در سال 2005 روایت سینمایی خود را از این داستان تعریف کرد.

منبع: امپایر آنلاین

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها