عواملی که منجر به بروز این مشکل می‌شود آن است که بعد از کشیدن دندان‌ها، استخوان فک‌ تحلیل می‌رود و در حالی که اندازه دندان مصنوعی ثابت می‌ماند ولی فک کوچک‌تر می‌شود. در نتیجه دست دندان متحرک بخوبی روی فک چفت نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۰۷

این تحلیل در فک پایین دو تا چهار برابر بیشتر از فک بالاست. با توجه به کوچک‌تر بودن فک پایین و تماس بیشتر زبان با این ناحیه از دهان، شکایت بیماران از لقی و ناراحتی در فک پایین بسیار بیشتر از فک بالاست. البته چسب دندان روشی موقتی است و فقط مدت کوتاهی باعث از بین رفتن لقی دست دندان می‌شود و با گذشت زمان و با تحلیل بیشتر استخوان‌های فک، ‌بتدریج اثر خود را از دست می‌دهد. از طرفی این چسب‌ها حاوی موادی هستند که ممکن است در قسمت مخاط بدون ‌دندان بیمار واکنش‌های حساسیتی ایجاد کنند.

امروزه برای بیمارانی که دچار تحلیل پیشرفته استخوان فک ‌شده‌اند، از ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌کنند. ایمپلنت‌های دندانی تاثیری شگرف در بهبود کیفیت درمان‌های دندانپزشکی به وجود آورده‌اند.برای بهبود لقی دندان مصنوعی، دو تا چهار ایمپلنت در فک پایین و حداقل چهار ایمپلنت در فک بالا قرار داده می‌شود. دندان مصنوعی هم روی این قطعات سوار می‌شود و گیر کردن این قطعات پروتز، مانع لقی و حرکت بیش از حد دست دندان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها