«پایتخت5» فردا در شیرگاه کلید می‌خورد

سریال «پایتخت 5» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری روز دوشنبه در منطقه شیرگاه استان مازندران مقابل دوربین می‌رود.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۰۵

به گزارش روابط عمومی سریال، در حال حاضر تست گریم بازیگران در حال انجام است. هنوز زمان پخش سریال مشخص نیست.

سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت در خصوص ساخت فصل پنجم این مجموعه گفت: حدود دو سال از پخش «پایتخت 4» می‌گذرد و در این دو سال، هر جا که رفتیم، هر که را که دیدیم، با هر که هم‌صحبت می‌شدیم، به شیوه‌های مختلف سراغ «پایتخت 5» را می‌گرفتند. گویی با دیدن من،‌ یاد گمشده‌ای می‌افتادند یا دلتنگ خانواده نقی می‌شدند یا عیدها، سر سفره هفت‌سین و... احساس می‌کردند چیزی کم دارند.

این کارگردان ادامه داد: تیم ما در این فاصله سریال «علی‌البدل» را ساخت. سریالی متفاوت، سخت و جذاب، اما مخاطب، باز هم سراغ پایتخت را می‌گرفت و با مقایسه علی‌البدل با پایتخت، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کردند.

کارگردان روز حسرت افزود: ایده ساخت پایتخت 5، زمانی برای ما جدی‌تر شد که موسسه فرهنگی اوج، برای تهیه و تولید آن پیشقدم شد. من به دلیل همکاری مشترکی که طی این سال‌ها با موسسه اوج داشتم و کار مشترک دیگری که به نام «هنگام بیداری» با هم پیش می‌بردیم، شناخت خوبی از آنها داشتم و از آنجا که این موسسه، سابقه و تولیدات قبلی اش نشان می‌دهد دغدغه‌های فرهنگی و ارزشی اش مبتنی بر تولید آثار فاخر، مردمی و ارزشمند است، احساس کردم این همکاری قطعا از روی شناخت و منطق پیش خواهد رفت.

مقدم گفت: برای پر کردن این خلأ و نیاز مردم به دیدن «پایتخت»، با هم اندیشی و تبادل افکار، تصمیم گرفته شد مسئولیت محتوایی، اجرایی و تولید «پایتخت 5» هم در فهرست سفارش‌های این موسسه و در کنار چندین و چند فیلم، سریال،آثار مستند و... قرار بگیرد. وی تصریح کرد: از آنجا که در قصه «پایتخت» و هنگام بیداری و... مساله سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، عشق و تحکم خانواده، احترام به والدین، حس وطن دوستی و خداپرستی و دشمن‌ستیزی و ده‌ها موضوع انسانی،‌ اجتماعی،‌ مذهبی و سیاسی و اقتصادی در میان است و این سریال تلاش دارد به فضای وحدت در جامعه، ایجاد امید در مردم، ساده‌زیستی، خداترسی، اتحاد اقوام به شکلی سالم و سازنده کمک کند، طبیعی است که موسسه اوج با تفکر و بررسی‌های همه‌جانبه،‌ از چنین آثاری حمایت کرده و با نظارت و درایت شرایط مساعدی را برای پیشرفت این گونه آثار مهیا سازد.

مقدم افزود: «پایتخت 5» سریال سختی است، به مسائل و فضاهایی ورود می‌کند که برای خود ما هم تازگی دارد، به همین دلیل از همان ابتدا با مشارکت اوج و معرفی چند مشاور توسط آنها و دیدن فیلم‌های مستند و غیرمستند و برگزاری جلسات مشترک، فیلمنامه به لحاظ محتوایی، کارشناسانه و با پژوهش پیش رفت و حضور موسسه اوج باعث تسریع در کار نگارش و فیلمبرداری خواهد شد.

وی درخصوص سبک روایت فیلمنامه اظهار کرد: فعلا نمی‌شود فیلمنامه را لو داد، اما به طور کلی می‌شود گفت که قصه فضایی جدید و شیرین دارد. چند سفر به خارج از کشور و شمال و جنوب ایران باید انجام شود و کلا این فصل از سریال بسیار پرلوکیشن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها