معرفی 4 دختر دوومیدانی کار به بازی‌های باکو

معیار، بازی‌های دوره قبل است

دوومیدانی ایران در بخش بانوان رقابت‌های دوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، چهار نماینده دارد. این چهار نفر براساس حدنصاب‌های فدراسیون برگزیده شدند و بخت‌های مدال آوری ایران در بازی‌های باکو به شمار می‌روند هر چند کار برای بانوان ایرانی به این راحتی‌ها هم نیست.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۶۲

پریسا بهزادی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی درباره این چهار نفر می‌گوید: بعد از ارزیابی صورت گرفته برای انتخاب نفرات تیم ملی دو و میدانی بانوان، امینه کشیری، سحر ضیایی، فرزانه فصیحی و سپیده توکلی راهی باکو می‌شوند. کمیته ملی المپیک در این دوره تمام تمرکزش روی کسب مدال طلاست. در همین خصوص، طی چند جلسه تصمیم بر این شد ورزشکارانی که احتمال مدال‌آوری آنها بیشتر است روانه بازی‌ها شوند. دوره قبل بازی‌های همبستگی با مریم طوسی و لیلا رجبی برای بانوان دوومیدانی‌کار گذشت. در این دوره طوسی آسیب‌دیده است و لیلا رجبی بعد از المپیک ریو با دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است.

بهزادی با اشاره به این که بهترین‌ها به این مسابقات می‌روند، ادامه می‌دهد: امینه کشیری، در رشته پرتاب چکش بتازگی در مسابقات لیگ طلایی رکورد ملی که در اختیار خودش بود را جابه‌جا کرد. او در مسابقات قهرمانان جوانان قطر نیز نشان برنز را به ارمغان آورد. امینه کشیری از بخت‌های مدال‌آوری این رقابت‌هاست.

نایب‌رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره سحر ضیایی، فصیحی و توکلی هم می‌گوید: ضیایی در رشته پرتاب نیزه از دختران جوان و بااستعداد است. فرزانه فصیحی رکوردهای خوبی دارد و در آخرین تورنمنت یعنی مسابقات جایزه بزرگ چین در هر مرحله از سه مسابقه نتیجه بهتری نسبت به قبل کسب کرده است. سپیده توکلی هم شرایطی برای حضورش تعیین شده بود که پنجشنبه رکورد پرش ارتفاع را بالای یک‌متر و 75‌سانتی‌متر پرید و نامش را در میان مسافران باکو ثبت کرد. او رکورددار ایران است و پرشی معادل یک متر و 83 سانتی‌متر را در اختیار دارد. توکلی در حال حاضر رکورد نفر دوم دوره قبل مسابقات کشورهای اسلامی را زده است. معیار فدراسیون دوومیدانی، همخوانی رکورد ورزشکاران با نفرات اول و دوم دوره قبل مسابقات کشورهای اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها