رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده تمام نقاط مستعد معدنی در جنوب کرمان شناسایی و برای عملیات اکتشافی تفصیلی و استخراجی به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود
کد خبر: ۱۰۲۷۳۰۹

به گزارش فارس، محمود اسکندری‌نسب اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌های قابل ملاحظه معدنی در جنوب کرمان و سهم بالای معادن در توسعه و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، کشف و فعال‌سازی این ظرفیت‌ها جزو موارد مهم کاری بوده که نتایج حاصله خبر از موفقیت این اقدامات می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: از 38 هزار و 577 کیلومتر مربع مساحت جنوب کرمان، حدود 19 هزار و 867 کیلومتر مربع آن مناطق کوهستانی هستند که اصولاً ذخایر معدنی در این مناطق وجود دارد.

وی گفت: کشف و فعال‌سازی محدوده‌های معدنی از طریق تعریف پهنه‌های بزرگ معدنی از حدود سه سال پیش در این سازمان آغاز شد که طی این مدت، هشت پهنه معدنی به مساحت 16 هزار و 694 کیلومتر مربع که بیش از 43 درصد مساحت جنوب کرمان را و 84 درصد از مناطق مستعد وجود ذخایر معدنی را شامل می‌شود، تعریف و به سرمایه‌گذاران بزرگ کشوری برای کشف ذخایر معدنی واگذار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: اقدامات انجام شده شامل بررسی نقشه‌ها و عکس‌های ماهواره‌ای، پی‌جویی، نمونه‌برداری و تهیه نقشه ژئوشیمی و کانی سنگین، اتمام کار و انتخاب محدوده‌های دارای ظرفیت است که به‌طور کامل انجام گرفته و در نتیجه محدوده‌هایی که ذخایر ارزشمند مواد معدنی در آنها وجود دارد، کاملا شناسایی شده و آماده استخراج و بهره‌برداری مواد معدنی هستند.

وی افزود: سه پهنه نیز یا در حال آغاز فازهای مطالعاتی و یا تکمیل اقدمات با پیشرفت بین 20 تا 50 درصدی هستند و دو پهنه نیز آزاد شده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده تمام نقاط مستعد معدنی در جنوب کرمان شناسایی و برای عملیات اکتشافی تفصیلی و استخراجی به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود که شاهد رشد قابل توجهی در بحث معادن و صنایع معدنی در جنوب کرمان خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها