شهرداری ـ شیمیدر در سری پنجگانه پلی‌آف بسکتبال به میدان می‌روند

بازی سرنوشت به اراک رسید

پتروشیمی بندرامام با خیال راحت همین طور نفت آبادان راحت‌تر، اما دانشگاه آزاد نگران بازی چهارم، بالاخره به نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال رسیدند. تا این جای بازی‌ها به نسبت بازی‌های همین مرحله در لیگ برتر پارسال یک مهمان تازه رسیده است؛ دانشگاه آزاد. می‌ماند یک تیم دیگر که از تقابل شهرداری اراک با شیمیدر تهران می‌آید.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۵۴

پنجگانه شهرداری اراک ـ شیمیدر مربع نیمه‌نهایی بسکتبال باشگاه‌های ایران را کامل می‌کند. هر دو تیم باانگیزه، اما با مشکلات جورواجور.

برخلاف سرمایه‌داران لیگ برتر بسکتبال که با حذف سن‌آنتونیو در پلی‌آف NBA می‌توانند تونی پارکر را هم برای بازی کردن در لیگ برتر بسکتبال استخدام کنند، شهرداری و شیمیدر تاکنون به رفت‌وآمد چند یار خارجی خود دلخوش بوده‌اند. از بداقبالی این دو تیم، بازیکنان خارجی آنها که تا همین چند بازی پیش ستاره تیم خود بودند، روزهای پرافت و خیزی دارند تا کسایی‌پور و هاشمی نتوانند روی موقعیت بازی آنها به نسبت 30 درصد برتری که باید با بازیکنان داخلی داشته باشند، با اطمینان برنامه‌ریزی کنند. شهرداری و شیمیدر جمعه آخرین بازی پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال را فردا در اراک برگزار می‌کنند و با شلیک نهایی تیم پیروز، جمع تیم‌های نیمه‌نهایی کامل می‌شود، اما چه کسی می‌تواند پیش‌بینی کند کدام یک پیروز است؛ شهرداری اراک یا شیمیدر تهران؟

چرا شهرداری خوب است

بعد از بحران مالی شهرداری اراک و اعتراض شبیه اعتصاب برخی بازیکنان، تصور این که کسایی پور دوباره تیمش را سرپا نگه دارد سخت بود، اما پرداخت چنددرصدی از قراردادها با استخدام فیلیپ ویدنف همراه با بازگشت هاسلی بازیکن خارجی تیم اراک، دوباره شهرداری را برای بازی‌های پلی‌آف آماده کرد. شهرداری برای تثبیت این موقعیت جدید با دو پیروزی در سری پنجگانه پلی‌آف باقی‌مانده است. بازیکنان باتجربه تیم اراکی باسابقه بالای ده سال در لیگ برتر، این روزها بحران را دریبل زده‌اند و بیشتر به تیم خود کمک می‌کنند. از طرفی تماشاگران این شهر با استقبال خوب خود از تیم بسکتبال شهرشان، یک بار دیگر حضور تیم شهرداری را در جمع چهار تیم برتر بسکتبال ایران انتظار می‌کشند. بسکتبال اراک با سابقه حضور تیم‌ها در لیگ یک و این دو سال در لیگ برتر، توانمندی‌هایش را با سرمایه مردمی برای کسب اعتبار بیشتر در بسکتبال ایران نشان داده است.

چرا شیمیدر حیف است

رفتن کوکیناس، بازی ضعیف رابرت آپشا که مصطفی هاشمی او را از ترکیب تیمش کنار گذاشت با افت داکوان کوک، مصائب شیمیدر در سری بازی‌های پنج‌گانه است. شیمیدر بازیکنان بیرونی دارد اما در درون، تجربه بازیکنانی مانند ریاعی به باتجربه‌هایی مانند کاردوست در تیم حریف نمی‌رسد، هرچند این دو نفر در آخرین بازی بهترین‌های تیم‌های خود بودند تا هاشمی همچنان به حضور موثر و جنگندگی سنتر جوان تیمش امیدوار باشد. باتجربه‌های شیمیدر این روزها عصای دست هاشمی هستند، اما برای پیروزی بر شهرداری در اراک بازی صدیقی و کوک باید بیشتر از آنچه هست، به چشم بیاید. شیمیدر دومین تیم تهرانی است که شانس بازی کردن در جمع چهار تیم پایانی لیگ برتر دارد و جوانان این تیم نمی‌خواهند آخرین فرصت برای رسیدن به جمع برترین‌های بسکتبال را از دست بدهند. جوانانی که شیمیدر دارد، بسکتبالیست‌های تهرانی هستند که براساس کار پایه‌ای مناسب، روزهای بهتری در انتظارشان است.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها