افشای ازدواج کارمند اف‌بی‌آی با یک عنصر خطرناک گروه تروریستی داعش، رسوایی جدیدی را برای پلیس فدرال آمریکا رقم زد.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۲۲
عشق مأمور اف‌بی‌آی به خوانندۀ داعشی!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، "دانیلا گرینه" کارمند دفتر تحقیقات فدرال آمریکا "اف.بی.آی" در سال 2014 در یک مأموریتِ اطلاعاتی در چارچوب مبارزه با داعش، به سوریه اعزام شده بود که عاشق "دنیس کاسپرت" شد و مأموریت خود را کنار گذاشت.

دانیلا گرین

دنیس کاسپرت، بازیگری معروف بود که پس از پیوستن به داعش، در چندین ویدئوی وحشتناک داعش، حضور یافت.

دنیس کاسپرت

پس از گذشت مدتی از رابطۀ عاشقانه کاسپرت و گرین، سرانجام گرین هویت خود را برای کاسپرت آشکار و ماجرای مأموریت خود را برای او فاش کرد و این مساله، عشق این دو دلداده را دوچندان کرد و موجب علنی کردنِ ازدواجشان شد.

اما چند هفته بیشتر از ازدواج این دو نفر نگذشته بود که گرین تصمیم گرفت از سوریه فرار کند و به آمریکا برگردد. او پس از بازگشت به آمریکا، نزد سازمان اطلاعات آمریکا رفت و تمام مشاهدات خود را از داعش، گزارش کرد.

گرین پس از اعتراف و همکاری با سازمان اطلاعات، به جرم ارتباط با داعش به دو سال زندان محکوم شد و در تابستان گذشته، مدت محکومیت او پایان یافت.

معشوقِ داعشیِ گرین، آلمانی الاصل و از طرفداران موسیقی رپ است. او پس از پیوستن به داعش، مدارج پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کرد تا این که به سطح سرکرده های اجرایی این گروه تروریستی رسید.

این داعشی آلمانی، همچنین در جذب نیرو برای داعش مهارت یافت و در ضبط ویدئوهای داعشی شرکت کرد و در یکی از ویدئوها در حالی که سر بریدۀ یکی از قربانیان را در دست داشت، ظاهر شد.

"دانیلا گرینه"، یکی از مترجمان اف‌بی‌آی، بواسطه شغل خود، دارای مجوزهای فوق سری از پلیس فدرال آمریکا بود. به تازگی فاش شده است وی در مورد مقصد سفر سال 2014 خود، به مقامات اف‌بی‌آی دروغ گفته، حال آنکه مقصد سفر "گرینه" سوریه و هدف او از این کار ازدواج با یک داعشی بوده است.
به تازگی اطلاعاتی از سوابق دادگاه واشینگتن به دست آمده که نشان می‌دهد " دانیلا گرینه" مترجم اف‌بی‌آی در سال 2014 درمورد مقصد سفر خود به پلیس فدرال دروغ گفته است. وی در این سال به سوریه سفر و با یک داعشی به نام "دنیس کاسپرت"، خواننده رپ آلمانی، ازدواج کرد.
کاسپرت یک داعشی معمولی نبود. وی را با نام "ابو طلحه آلمانی" در سوریه می‌شناختند و در شبکه های اجتماعی به جذب نیرو برای این گروه تروریستی مشغول بود. ابو طلحه آلمانی هم اکنون نیز از سوی نهادهای ضد تروریسم اروپا و آمریکا تحت پیگرد قرار دارد.
این مترجم 38 ساله، با گذشت چند هفته از ازدواجش با ابو طلحه آلمانی متوجه اشتباه خود شد و به آمریکا بازگشت. "دانیلا گرینه" در بدو ورود به آمریکا دستگیر و دادگاهی شد.
با وجود اینکه برای این زن اشد مجازات درخواست شده بود؛ دادگاه واشینگتن به دلیل همکاری وی، "دانیلا گرینه" را به دو سال حبس محکوم کرد و اکنون نیز این دوران سپری و آزاد شده است.
اف‌بی‌آی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اقداماتی برای کاهش آسیب پذیری اطلاعاتی پلیس فدرال آمریکا در حال انجام است؛ اما به جزییات آن اشاره نکرد.
"دانیلا گرینه" ژوئن 2014 در فرمی که برای ماموران اف‌‌بی‌آی برای سفرهای خارجی به آنها داده می‌شود، به دروغ نوشت برای تعطیلات به مونیخ آلمان می‌رود، اما وی به استانبول ترکیه رفت و از آنجا با هدایت فرد دیگری وارد خاک سوریه شد.
"گرینه" حالا در یک هتل کار می‌کند؛ اما در زمان ازدواج با یک داعشی، کارمند اف‌بی‌آی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها