پرسپولیس از شکستی خانگی برابر ذوب‌آهن فرار کرد

روز داغ لیگ بـرتر

با آن‌که 10 روز قبل جشن قهرمانی این فصل لیگ برتر برای پرسپولیس برگزار شد؛ اما رقابت تیم‌ها در صدر و قعر جدول آنقدر داغ بود که هشت بازی همزمان عصر دیروز هیجان و حساسیت خالص را به تماشاگران هدیه کرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۲۸

در تهران و در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس بازی 3 بر یک باخته را مقابل ذوب آهن 3-3 مساوی کرد تا نتیجه اعتصاب بی دلیل بازیکنان روشن شود. مهم‌ترین نکته این بازی جدا از قهر تماشاگران و برخورد سرد آنها با بازیکنان، دو گل مهدی طارمی بود که شاید آقای گلی این فصل را به او تقدیم کند.

در مشهد، استقلال مسابقه‌ای را مقابل پدیده به سود خود تمام کرد که نیمه اول آن را با اشتباه سیدمهدی رحمتی، به حریف داده بود. امید نورافکن و جابر انصاری برای استقلال گل زدند تا سه امتیاز حساس این بازی به آبی‌های تهران برسد.

تراکتورسازی که هفته قبل استقلال را شکست داد و به رتبه دوم رسید، دیروز در اصفهان مقابل سپاهان با دو گل شکست خورد تا دوباره رده دوم را به استقلال پیش‌کش کند. بازنده بزرگ این هفته، سرمربی تراکتورسازی بود که مانند چند فصل اخیر در هفته‌های آخر بد عمل کرد و در حساس ترین بازی باخت.

نفت تهران در تختی مقابل صبا باخت تا امیدهای نماینده قم برای بقا زنده بماند. نفت در آستانه فینال جام حذفی اصلا حال و روز خوبی ندارد و دایی و شاگردانش هم اعلام کرده‌اند انتهای فصل، این تیم را ترک می‌کنند.

ماشین‌سازی آخرین بازی خانگی خود را در لیگ برتر با تنها 20 تماشاگر برگزار کرد و این بازی را هم با باخت پشت سر گذاشت اما این نتیجه، امید سیاه‌‌جامگان را برای بقا زنده نگه داشت.

دربی خودروسازان هم با دو گل به سود پیکان تمام شد تا دوباره بختک سقوط بر سر سایپا سایه بیندازد. اگر در هفته آخر صبا و سیاه‌جامگان پیروز شوند و سایپا شکست بخورد، آن وقت سایپا راهی لیگ دسته اول خواهد شد.

آتش سوزی در ورزشگاه تختی

دیروز در میانه بازی دو تیم نفت تهران و صبای قم، پست برق ورزشگاه تختی تهران آتش گرفت و آتش‌سوزی باعث شد تا پروژکتورهای ورزشگاه تختی خاموش شود و حتی دو پروژکتور هم آتش بگیرد. این آتش سوزی گرچه موجب شد بعضی تماشاگران جای خود را روی سکوها تغییر دهند، اما موجب قطع بازی نشد.

طارمی آقای گل شد؟

ساسان انصاری ،بهترین بازیکن فولاد در این فصل و جدی‌ترین رقیب مهدی طارمی برای کسب عنوان آقای گلی این فصل با اخطاری که در دقیقه 68 بازی دیروز مقابل صنعت نفت گرفت، سه کارته شد تا بازی هفته آخر فولاد مقابل پیکان را از دست بدهد. او با 16 گل این فصل را به پایان رساند. گادوین منشا، مهاجم پیکان که 15 گل زده، فرصت دارد در آن بازی فاصله خود را با مهدی طارمی کم کند. طارمی با دو گلی که در بازی دیروز به ثمر رساند، 18 گله شد تا آقای گلی این فصل را هم تقریبا قطعی کند.

تابلوی نتایج

پدیده یک- استقلال تهران 2

گل‌ها: معین عباسیان (34) برای پدیده و امید نورافکن (57) و جابر انصاری (81) برای استقلال

پیکان 2 - سایپا صفر

نفت تهران یک - صبای قم 2

استقلال خوزستان صفر- گسترش فولاد تبریز صفر

سپاهان اصفهان 2- تراکتورسازی تبریز صفر

پرسپولیس 3 - ذوب آهن 3

گل‌ها: سیدمحمدرضا حسینی (7) و جری بنگستون (13 و 51) برای ذوب آهن و سروش رفیعی (39) و مهدی طارمی (53 و 81- پنالتی) برای پرسپولیس

ماشین‌سازی صفر - سیاه‌جامگان یک

صنعت نفت آبادان صفر- فولاد اهواز یک

حاشیه‌های دیـروز آزادی

بازی دیروز پرسپولیس با ذوب‌آهن تنها به این دلیل مهم شد که بازیکنان پرسپولیس تصمیم گرفتند در بدترین زمان ممکن دست به اعتصاب بزنند. هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس این اعتصاب را نوعی توهین تلقی کردند و به همین دلیل بازی دیروز به جنگی تمام‌عیار تبدیل شد.

دهان‌کجی سکوهای خالی

در حالی که ده روز قبل ورزشگاه آزادی جا برای سوزن انداختن نداشت و ده هزار هوادار پرسپولیس هم بیرون ورزشگاه پشت درهای بسته ماندند، دیروز حتی ده هزار نفر هم برای دیدن بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن به ورزشگاه آزادی نیامدند. جدا از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس، اعتصاب بی‌دلیل بازیکنان پرسپولیس، مهم‌ترین دلیل این اعتراض خاموش هواداران بود.

تشویق‌های معنادار

قبل از شروع بازی، هنگامی که بازیکنان وارد زمین شدند، هیچ بخشی از ورزشگاه آزادی از آنها استقبال نکرد. تماشاگران اندکی که در ورزشگاه بودند، ترجیح دادند تدارکات و پزشک تیم را تشویق کنند؛ اما بازیکنان را تشویق نکردند. در میان بازی هم، تماشاگران شروع به تشویق پیشکسوتان تیم از جمله احمدرضا عابدزاده، مجتبی محرمی و ناصر محمدخانی کردند و در دقیقه 24 هم هادی نوروزی را فراموش نکردند؛ اما باز هم نسبت به بازیکنان بی‌اعتنا بودند.

هواداران حتی بعد از گل اول ذوب‌آهن شعار دادند «پرسپولیس بی‌تمرین، همینه همینه». تماشاگران، بعد از دقیقه 24 که هادی را تشویق کردند، شعار دادند «هادی کجایی که سفید امضا کنی».

گل‌های شبیه و عجیب

دیروز پرسپولیس دو گل کاملا شبیه به هم در دقایق 7 و 13 پذیرفت. دو گل از روی ضربه ارسالی کرنر و با ضربه سر. نکته عجیب این گل‌ها آمار این فصل پرسپولیس بود. پرسپولیس در این فصل گلی از روی کرنر و کاشته غیرمستقیم دریافت نکرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها