طی روزهای اخیر شاهد سخنانی از سوی مقامات آمریکایی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و برجام بوده‌ایم. از یک‌سو وزیر خارجه این کشور از بازنگری در سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران گفته و از سوی دیگر ترامپ با ادعای نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران، احتمال خروج آمریکا را از برجام مطرح کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۸۷

در این میان همانند گذشته که شاهد همسویی میان مواضع آمریکایی‌ها و منافقین بودیم، برخی اعضای این گروهک تروریستی در گردهمایی اخیر خود ادعای منسوخی را مبنی بر وجود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در تاسیسات پارچین مطرح کرده‌اند. این ادعاهای منافقین با واکنش‌هایی در داخل کشورمان مواجه شد و سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی و رئیس ستاد اجرای برجام وزارت امورخارجه، ادامه این اتهامات تاریخ‌گذشته را از سوی گروهک مزبور، مضحک و تکرار سناریوی شکست خورده‌ای دانست که پیش از این ابطال آن توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اثبات رسیده است.

همچنین سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در واکنش به سخنان اخیر آمریکایی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران با اشاره به این‌که این سخنان بوی توطئه می‌دهد، گفت: این سخنان که برگرفته از گفته‌های منافقین است، نشان می‌دهد آنها از جیره خواران خود یعنی منافقین، حرف‌ها و اطلاعاتی می‌شنوند که این جماعت پیش چشم ملت ایران هیچ ارزشی ندارند.

وی که دیروز در همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی صحبت می‌کرد، با بیان این‌که سخنان اخیر آمریکایی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوی توطئه می‌دهد،افزود: ما بارها پاسخ آمریکایی‌ها را داده ایم پس بنابراین مطمئن باشند ملت ایران تحقیر و تحمیل را از هیچ قدرتی نمی‌پذیرد و برای ارتقای توان دفاعی و موشکی خود هیچ عدولی نخواهد کرد.

تمسک آمریکا به سازمان مفلوک منافقین

مجتبی امانی، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به اظهارات اخیر آمریکا درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و همچنین ادعای منافقین مبنی بر وجود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در تاسیسات پارچین گفت: مطرح کردن این‌گونه اظهارات از سوی آمریکا به دلیل سردرگمی این کشور در سیاست‌های داخلی‌اش است.

وی ادامه داد: این جهتگیری‌ها را می‌توان براساس تاثیراتی عنوان کرد که آمریکا و گروهک تروریستی منافقین دارند، اعضای این گروهک تروریستی سعی کرده‌ است با کنگره و بدنه مدیریتی آمریکا ارتباط داشته باشد، سخنان اخیر آمریکا نشان از ورشکستگی مجموعه‌ای به نام آمریکاست که برای اثبات یا پیشبرد سیاست‌های خود به سازمان مفلوکی مانند منافقین متمسک شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا به‌دلیل عدم‌دستیابی به نتیجه مطلوب در سیاست‌هایش، مقابل جمهوری اسلامی ایران به این سخنان روی آورده است.

وی اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد اظهارات متناقض ترامپ در مورد فعالیت هسته‌ای ایران (همانند آنچه در مورد برخی از کشورها مانند سوریه عنوان می‌شود) نیز هستیم که تمام این موضعگیری‌ها به نوع سیاست ورزی داخلی آمریکا مربوط می‌شود. این نشان می‌دهد آنها موضوع جدیدی در مورد ایران ندارند و به همین دلیل این‌گونه اظهارات را مطرح می‌کنند.

ترامپ، شمشیر را علیه برجام کشیده است

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اظهارات اخیر مقامات آمریکایی نسبت به عدم‌رعایت روح برجام از سوی ایران گفت: ترامپ که ابتدا توافق برجام را قبول نداشت، باز هم خوب است که اخیرا روح برجام را محترم می‌شمارد و به آن احترام می‌گذارد و می‌گوید نباید روح برجام آزرده خاطر شود.

وی افزود: ترامپ با دستورات اخیرش شمشیر را علیه برجام کشیده و متاسفانه بر پایه اطلاعات غلطی که منافقین و دشمنان دادند، اظهارنظر‌هایی کرده که توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 را ـ که مورد تائید سازمان ملل است‌ ـ مخدوش کرده لذا رئیس‌جمهور آمریکا ابتدا باید ادبیات سیاسی را یاد گرفته و در این زمینه آموزش ببیند تا بداند در سطوح بین‌المللی چگونه باید صحبت کند.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که عرصه بین‌الملل صحنه خرید و فروش کالا نیست که ترامپ برخی اوقات قصد دارد جنسی بفروشد یا بخرد، خاطرنشان کرد: همه می‌دانند جنس آمریکایی‌ها جنس عهدشکن است و دنبال بهانه می‌گردند، اما آنان باید بدانند جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است.

وی با اشاره به این‌که حتی وزیر امورخارجه آمریکا بر صداقت ایران نسبت به برجام صحه گذاشته گفت:ایران روی توافق بین‌المللی برجام ایستاده و به تعهداتش پایبند است، اما این صبوری در مقابل اظهارات ناصحیح حدی دارد و این‌که بخواهند ما را تهدید کرده یا مفاد برجام را نادیده بگیرند،‌ می‌تواند روح برجام را از ناحیه آمریکایی‌ها آشفته کند که در این هنگام جمهوری اسلامی ایران برمبنای منافع ملی کشور عمل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها