زمانی که تنها هستم همیشه دچار ترس می‌شوم، در واقع همیشه از تنها شدن می‌ترسم، چگونه می‌توانم بر این ترس و استرس غلبه کنم؟ لطفا راهنمایی‌ام کنید.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۴۰

آدم‌ها به دلایل مختلفی تنهایی را تجربه می‌کنند و اتفاقات بسیاری که در زندگی می‌افتد با آن مرتبط است. تنهایی می‌تواند واکنش به یک موقعیت یا اتفاق خاص مثل مرگ یا نبودن طولانی‌مدت عزیزان باشد. همچنین بعد از تولد کودک، ازدواج یا اتفاقات کوچک و بزرگ زندگی ممکن است ایجاد شود. حتی در ازدواج‌ها یا روابط جدی دیگر که به‌خاطر نبود ارتباط احساسی و عاشقانه، دو طرف احساس خشم و عصبانیت دارند هم ممکن است تنهایی اتفاق بیفتد. ترس از تنها شدن هم می‌تواند از چیزهای مختلف سرچشمه بگیرد. ممکن است در نقطه‌ای از زندگی احساس کرده باشید که دیگران شما را طرد می‌کنند یا تصور کنید تنها بودن یعنی کسی دوستتان ندارد یا همه نادیده‌تان می‌گیرند. ترس از تنها شدن می‌تواند مستقیم با نداشتن اعتمادبه‌نفس و این باور که از هیچ فعالیتی به تنهایی نمی‌توانید لذت ببرید، در ارتباط باشد.

شما می‌توانید یاد بگیرید چطور وقتی تنها هستید، از تنهایی‌تان لذت ببرید و وقتی بتوانید بر ترس از تنها ماندن غلبه کنید، بلافاصله فردی مستقل‌تر شده و اعتماد به ‌نفستان بالا می‌رود. در واقع، غلبه بر ترس از تنها ماندن مزیت‌های زیادی برایتان دارد. وقتی تنها باشید می‌توانید با آرامش فکر کنید و نوعی آرامش خاص هست که فقط می‌توانید آن را در تنهایی‌هایتان تجربه کنید. خیلی وقت‌ها زمان‌هایی را که به تنهایی می‌گذرانید باعث می‌شوند زمان‌هایی که با دیگران هستید برایتان لذتبخش‌تر شود.

اولین قدم این است که قبول کنید با تنها‌ماندن مشکل دارید و می‌خواهید احساس و رفتارتان تغییر کند. یادتان باشد، همه ما نقاط قوت و ضعف‌هایی داریم و مخفی کردن ضعف‌هایمان انرژی بسیار بیشتری می‌برد تا این‌که بخواهید روی آنها کار کرده و بر آنها غلبه کنید.

تکنیک‌های ریلکسیشن و تمدد اعصاب معمولا در کنار روش‌های درمانی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تکنیک‌ها شامل روش‌های خاص تنفس، تمرینات ریلکسیشن عضلات، تصویرسازی ذهنی و صحبت کردن با خود است.

این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند بتوانید با حس تنهایی، افسردگی و اضطرابتان کنار آمده و بر آنها غلبه کنید. مدیتیشن هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. با این‌که اینها ترس از تنها ماندن را درمان نمی‌کند، اما می‌تواند موقتا علائم آن را بهبود بخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها