هدایت امیدها به پیروانی واگذار شد

تیم فوتبال امید ایران در شرایطی باید از 24 تیرماه در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا شرکت کند که به این زودی خبری از تشکیل اردوهای این تیم و معرفی کادر فنی آن نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۹۰

پس از آن‌که تیم فوتبال امید با هدایت محمد خاکپور از راهیابی به رقابت‌های المپیک بازماند دیگر خبری از این تیم نشد، با این حال به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال به تیم جوانان دل بسته است. تیم امید ایران در چارچوب مقدماتی مسابقات زیر 23 سال آسیا در سال 2017، از 24 تیر ماه سال جاری باید در قرقیزستان به مصاف تیم‌های سریلانکا، عمان و قرقیزستان برود هدایت این تیم را امیر حسین پیروانی پس از فارغ شدن از رقابت‌های جام جهانی جوانان عهده‌دار می‌شود.

فدراسیون فوتبال در این زمینه اعلام کرد: در آذر ماه سال 1395 کمیته فنی و توسعه فوتبال تشکیل جلسه داد و ضمن بررسی برنامه‌های تیم ملی زیر 23 سال، قهرمانی آسیا با توجه به قطعی شدن صعود تیم ملی جوانان ایران به جام جهانی 2017 کره جنوبی، موارد زیر را تصویب کرد:

الف: مقرر شد از آنجا که بازیکنان حاضر در تیم ملی جوانان می‌توانند در تیم ملی امید هم شانس حضور داشته باشند لذا با توجه به پتانسیل تیم ملی جوانان و فرصتی که تا تشکیل تیم ملی فوتبال امید و استعدادیابی از بازیکنان این رده سنی وجود دارد، تا بعد از این مسابقات (جام جهانی کره جنوبی) تیم جدید تشکیل نشود.

ب: با برنامه‌ریزی کمیته جوانان، کمیته فنی و توسعه فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی بازیکنانی که در لیگ برتر و دسته اول فعال هستند و امکان حضور در مسابقات زیر23 سال را خواهند داشت، تحت نظر و مورد ارزیابی فنی مستمر قرار می‌گیرند. بدین لحاظ به محض پایان مسابقات جام جهانی کره جنوبی، ترکیبی از بازیکنان تیم ملی جوانان اعزامی به جام جهانی کره جنوبی و بازیکنان رصد شده در لیگ برتر و یک، که از لحاظ سن قانونی امکان حضور دارند، به اردوی تیم ملی امید دعوت خواهند شد.

همچنین در ارتباط با کادر فنی نیز تمرکز کمیته جوانان، کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال و سازمان تیم‌های ملی بر کادر فعلی تیم ملی جوانان خواهد بود که در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

امیرحسین پیروانی سرمربی تیم جوانان درباره حضورش در تیم امید گفت: سال گذشته برنامه‌ای به فدراسیون فوتبال دادم. همین بازیکنان تیم جوانان در مسابقات مقدماتی مشهد 18 ساله بودند، در مسابقات بحرین که کسب سهمیه کردیم 19 ساله شدند و در جام جهانی 20 ساله خواهند بود. به هر حال باید این تیم را تقویت کنیم و امیدوارم تیم ملی امید موفق باشد.مسابقات جام جهانی جوانان از 24 اردیبهشت ماه سال جاری در کره جنوبی برگزار می‌شود و ملی‌پوشان کشورمان در مرحله نخست با تیم‌های کاستاریکا، زامبیا و پرتغال هم‌گروه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها