آمار هفته

مراجعه 91850 نفر به دلیل نزاع

در 11 ماهه نخست سال گذشته91هزارو850نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 94، 0.7درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۹۳

در 11 ماهه نخست 95، 91هزار و850 نفر به‌دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 94 که تعداد مراجعین به‌دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی 92هزار و 489 نفر اعلام شده بود 0.7 درصد کاهش یافته است بنابراین گزارش از کل مراجعین به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع در 11 ماه، 60 هزار و74نفر مرد و 31 هزار و 776نفرزن بوده‌اند. در بهمن ماه سال گذشته نیز آمار مراجعین نزاع با 7.9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال 94 به 6‌ هزار و 935 مورد رسیده است

مراجعین نزاع به خاطر داشته باشند

ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی درخصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.برای صدور نظریه کارشناسی درخصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها