در شهر بن آلمان گنجینه‌ای از تمدن ایران باستان به نمایش در آمده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۳۲
نمایش تمدن ۹ هزار ساله ایران در آلمان + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین، برخی از این آثار باستانی متعلق به ۹ هزار سال پیش هستند و برای اولین‌بار خارج از ایران به نمایش درآمده‌اند.

آن طور که در این ویدئو هم مشاهده می کنید اغلب این آثار از موزه ملی ایران و با همکاری مقامات ایرانی از کشور خارج شده اند و بخشی از آثار باستانی متعلق به تمدن جیرفت برای نخستین بار است که به نمایش در می آید و حتی پیش از این موزه ملی ایران هم آن را برای عموم به نمایش درنیاورده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید نعمتی
Germany
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
جالب اینجاست كه خیلی ها میخوان با هدفی كه دارند تمدن مارو به ۲۵۰۰ سال پیش وصل كنند . در شهر من كوهدشت لرستان سنگ نگاره های از ۱۲۰۰۰ هزار سال پیش وجود دارد كه بسیار قدیمی تر نقاشی های ترسیم شده در غار های فرانسه هستند .
حسرت من به خاطر اینه كه بسیاری از این اثار باستانی در همین شهر به دست ادم های سود جو افتاده و از طریق مرزهای غربی سر از فرانسه و غیره در اوردن . دیگر نمونه از این دفینه ها در كلمان كره بود كه باور نكردنی بود اما افسوی صد افسوس . با اثار موجود در كلمان كره میتوانستی موزه ای به مراتب باشكوه تر از لوو فرانسه برپا كنیم . اگه روزنامه شما بخواد گزارشی در خور شان مردم از میرملاس برای شما تهیه خواهم نمود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها