نمای خارجی

خروج از سایه

شخصیت ام یکی از معروف‌ترین کاراکترهای مجموعه فیلم اکشن و ضدجاسوسی جیمز باند است. شهرت کاراکتر ام در حالی نصیب این شخصیت شده که حضور زیادی در قسمت‌های مختلف فیلم‌های جیمز باندی نداشته است.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۲۷

در مجموعه فیلم جیمز باند (که طی پنج دهه با حضور بیش از چهار بازیگر در نقش مامور 007 جلوی دوربین رفته است) بجز کاراکتر محوری داستان، شخصیت‌های منفی و دشمنان مامور 007 نقش و حضور مهمی داشته‌اند. در اکثر فیلم‌های جیمز باندی، حضور کاراکتر ام کوتاه‌مدت و در حد یکی دو دیدار او با مامور زیردستش بوده است. نقش رئیس جیمز باند در فیلم‌های دو دهه 60 و 70 میلادی، توسط برنارد لی بازی شد. این بازیگر انگلیسی‌تبار در دوران فعالیت هنری‌اش که تا اواسط دهه 70 میلادی ادامه داشت، در بیش از هزار فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی بازی کرد. او در یازده فیلم جیمز باندی، در قالب کاراکتر ام ظاهر شد و نقش مقابل شون کانری و راجر مور را به عهده گرفت. برنارد لی در بین بازیگرانی که به ایفای نقش کاراکتر ام پرداختند، بیشترین بازی و همکاری را داشت.

با تولید سری جدید مجموعه فیلم جیمز باند با بازی دانیل کریگ در سال 2006، بر اهمیت نقش و حضور کاراکتر ام هم افزوده شد. منتقدان پس از اکران عمومی «کازینو رویال» گفتند تهیه‌کنندگان فیلم‌های جیمز باندی دست به دگرگونی در شخصیت مامور 007 زده و او را طبیعی‌تر و مقبول‌‌تر روانه پرده سینما کرده‌اند. سری جدید فیلم، تلخ و سیاه بود و در آن دیگر خبری از قهرمان بازی‌های دروغین کاراکتر باند نبود. احتمالا همین مساله، ضرورت توجه بیشتر به کاراکتر ام را نشان می‌داد. در چهار فیلمی که کریگ به عنوان جیمز باند در آنها ظاهر شد، ام از سایه بیرون آمد و نقش مهم‌تری در داستان فیلم‌ها به عهده گرفت. حتی در یکی از آنها به صورت شخصیت محوری ماجرا درآمد که مامور 007 به تلاش برای نجات جان او می‌پردازد. از آنجا که در سری جدید فیلم کاراکتر ام اهمیت بیشتری پیدا کرد، لازم بود نقش او را هم بازیگری قوی‌تر و مشهورتر به عهده بگیرد. از این‌رو جودی دنچ، هنرمند کهنه‌کار انلگیسی در این نقش ظاهر شد. در عین حال، این اولین بار بود که یک زن نقش کاراکتر ام و رئیس جیمز باند را به عهده می‌گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها