هفته ناکامی نمایندگان ایران در آسیا

روی متفاوت لیگ قهرمانان

لیگ قهرمانان آسیا روی متفاوت خود را در آغاز دور برگشت به فوتبال ایران نشان داد؛ جایی که منهای دیدار ذوب‌آهن، پرسپولیس با توقف خانگی و فرصت سوزی مهدی طارمی تماشاگرانش را مبهوت کرد، استقلال تهران در تاشکند به زحمت از شکست گریخت و آبی‌های خوزستان نیز چند قدم آن طرف آب‌ها در قطر به لخویا باختند!
کد خبر: ۱۰۱۸۳۳۲

شمارش معکوس برای پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان و شناخت تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی این رقابت‌ها، در شرایطی با برگزاری دیدارهای هفته چهارم در نقاط مختلف قاره‌کهن آغاز شد که برخلاف انتظار دوستداران فوتبال این هفته نمایندگان کشورمان در مجموع چنگی به دل نزدند تا شرایط آنها برای صعود یا حذف از گردونه رقابت‌ها مبهم باشد. مهم‌ترین و بدترین نتیجه را بی‌گمان پرسپولیسی‌ها رقم زدند؛ قهرمان زودهنگام فوتبال ایران که در آسیا سایه‌ای از تیم مقتدر لیگ ایران را به نمایش می‌گذارد، در حالی برای نخستین‌بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفت که برای پررنگ شدن امیدهایش برای صعود به دور بعد به کسب سه امتیاز جدال خانگی با الریان قطر نیاز داشت؛ هدفی که هیچ‌گاه حاصل نشد و همان‌طور که مهدی طارمی با از دست دادن پنالتی، قطری‌ها را خوشحال کرد، مهاجمان الریان نیز با فرصت‌سوزی در دقایق پایانی، شب پرسپولیس را تیره‌تر نکردند!

حالا پرسپولیس برای صعود باید در هر دو مسابقه پیش رو پیروز شود و در گام نخست غول فوتبال آسیا یعنی الهلال را در عمان شکست دهد، آیا قادر خواهد بود؟

کاوه منجی آبی‌های تهران

استقلال تهران هم گرچه با کسب یک امتیاز در خارج از خانه 7 امتیازی شد؛ اما در این گروه انتظارات از استقلال به مراتب بالاتر است و این تیم در حالی که می‌توانست تیم متوسط لوکوموتیو را هم در خانه اش شکست دهد، اما اسیر بازی تدافعی حریف ازبک شد و به زحمت در دقایق پایانی توانست از شکست فرار کند. کاوه رضایی در دقیقه 87 پاسخ تک‌گل دقیقه 13 بیکماجنوف را داد تا آبی‌ها چشم به روزهای آینده داشته باشند و دیدار سرنوشت‌ساز با الاهلی عربستان در ورزشگاه آزادی.

بازگشت دست خالی از قطر

استقلال خوزستان هم که بسان آبی‌های پایتخت در گروه نسبتا مناسبی قرار دارد در یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود برابر میزبان خود لخویای قطر کاری از پیش نبرد و با نتیجه 2 بریک تن به شکست داد تا حریف قطری با 8 امتیاز پیشتاز گروه شود.

پورموسوی: صعود می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان پس از شکست مقابل لخویای قطر گفت: صددرصد از گروه B به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کنیم.

سیروس پورموسوی افزود: صعود می‌کنیم چون به تیمم ایمان دارم. البته برای بازی بعدی مقابل الفتح عربستان نیز شرایط به نفع ماست چون یک بازی بیشتر از حریف عربستانی در این زمین انجام داده‌ایم و با شرایط آشنایی داریم و این موضوع تاثیر مثبت دارد. در قطر از ما خوب پذیرایی شد و امیدوارم 5 اردیبهشت در همین ورزشگاه جشن صعود بگیریم.

وی گفت: هر اتفاقی در هر دیدار ممکن است رخ بدهد اما باید حرفه‌ای‌تر و باهوش‌تر باشیم. البته این شکست چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند چون حریف قطری، تیمی حرفه‌ای به شمار می‌رود و بازیکنان بین‌المللی زیاد و امکانات فوق‌العا‌ده‌ای دارد.

غیبت کاپیتان‌های پرسپولیس و الهلال

در شرایطی که سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس و همچنین سروش رفیعی، هافبک طراح این تیم به دلیل دو کارته شدن دیدار با الهلال عربستان را از دست دادند که یاسر القحطانی، کاپیتان الهلال عربستان نیز در جریان برتری یک بر صفر این تیم مقابل الوحده دچار مصدومیت شدید شد و جدال با پرسپولیس را از دست داد. پرسپولیس و الهلال 4 اردیبهشت در عمان به مصاف هم می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها