ناهار

شیر پلوی تبریزی

معمولا ما موقع طبخ برنج آن را با آب می‌پزیم. اما تبریزی‌ها برای طبخ نوعی پلوی بسیار خوشمزه از شیر برای پختن برنج استفاده می‌کنند که طعم بسیار مطبوعی دارد. شیرپلو برای کسانی که کلسیم بیشتری احتیاج دارند راه مناسبی برای گنجاندن لبنیات در غذاست.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۴۹

مواد لازم برای تهیه شیرپلو:

برنج: چهار پیمانه / فیله مرغ: نیم کیلوگرم / کشمش پلویی: یک پیمانه / کره: 200 گرم / شیر: چهار پیمانه / زعفران: یک قاشق چای‌خوری / نمک: یک قاشق چای‌خوری / دارچین: نصف قاشق چای‌خوری / پیاز داغ: یک پیمانه / خلال پسته: یک پیمانه / آب: دو پیمانه / گلاب: یک سوم پیمانه

برنج دانه بلند را با آب جوش نیم ساعت خیس کنید. نیم لیتر آب و شیر را در قابلمه بریزید و بجوشانید. آب برنج را خالی کرده و داخل مخلوط آب و شیر جوشیده اضافه کنید و نمک و زعفران و گلاب به آن بیفزایید. بعد از جوشیدن نیمی از شیر، کره را به برنج اضافه کنید و بگذارید شیر کامل جذب برنج شده و بعد دم‌کنی بگذارید که دم بکشد.

فیله‌ مرغ را با نمک، زعفران و فلفل مزه‌دار کنید و در تابه با کمی کره و زعفران سرخ کنید. کشمش را هم با کره و دارچین با هم سرخ می‌کنید. بعد از دم کشیدن برنج، آن را در ظرف بکشید و فیله‌های سرخ شده را در کنار آن قرار دهید و با کشمش و پیازداغ و خلال پسته تزئین کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها